موضوعات داغ

بازدید سرزده دادستان تهران از پارکینگ آزادگان

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
چندی پیش دادستان تهران به طور ناگهانی از پارکینگ بزرگ آزادگان که در اتوبان فتح واقع است بازدید کرده تا تکلیف چند هزار خودروی که در آنجا خاک می خورند را روشن کند.
گفته می شود پس از حضور دادستان تهران، مدیرعامل سایپا نیز به سرعت خود را به محل رسانده تا در خصوص سه هزار خودروی تولیدی این شرکت که در پارکینگ مذکور نگهداری می‌شوند توضیحاتی را به دادستان ارائه دهد.
به نقل از دنیای اقتصاد، جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا در خصوص علت چرایی دپو شدن این خودروها در پارکینگ آزادگان توضیح داد که عمده مشکل سایپا مربوط به تامین قطعات بوده و به محض آنکه قطعات خودروهای دپو شده تامین شود این خودروها تکمیل و در بازار عرضه خواهند شد.
دادستان تهران نیز پس از استماع توضیحات سلیمانی تاکید کرد که نگهداری این میزان خودرو زیر نور آفتاب موجب ضرر خریداران شده و باید تمامی علل این موضوع بررسی شود.
علی القاصی در ادامه عنوان کرد که به طور قطع موضوع نگهداری چندین هزار خودرو تولیدی سایپا و ایران خودرو در پارکینگ های روباز در دستگاه قضا پیگیری خواهد شد و اگر مشکل مربوط به نقض قطعه باشد قطعه‌سازان نیز باید در این خصوص توضیحاتی را ارائه دهند.
دادستان تهران گفت گزارش‌هایی که ما داشتیم بیان می‌کرد که 60 هزار دستگاه خودرو سایپا و حدود 59 هزار دستگاه خودرو ایران خودرو تولید شده و خیلی از آنها نزدیک به 6 ماه در پارکینگ‌های روباز زیر آفتاب بلاتکلیف مانده‌اند. در همین راستا و برای راستی آزمایی ادعاهای خودروسازان مبنی بر عدم تحویل خودرو های دپویی به علت نقص قطعه، از پارکینگ آزادگان بازدید کرده ایم.
وی افزود باید مشخص شود که عدم تکمیل این خودروها به لحاظ قطعه عمدی بوده است یا خیر؟ اگر عمدی باشد موضوع از سوی دستگاه قضا مورد بررسی قرار می‌گیرد و افرادی هم که در این حوزه قصوری داشته باشند تحت تعقیب قانون خواهند بود و اگر این موضوع به لحاظ نقص قطعه باشد به سراغ قطعه‌سازان نیز خواهیم رفت.
علی القاصی در خصوص عدم تحویل قطعه از جانب قطعه سازان نیز توضیح داد که قصد ما تعیین تکلیف تمامی خودروهایی است که در پارکینگ ها بلاتکلیف مانده اند. مسئولین ایران‌خودرو و سایپا و فعالین حوزه قطعه سازی باید در این زمینه پاسخگو بوده و این موضوع نیز کارشناسی می شود. این خودروها برای مدت طولانی زیر نور آفتاب بوده و چند روز دیگر نیز ممکن است به دلیل سرمای هوا و بارندگی دچار آسیب شوند.
دادستان تهران در انتهای یادآور شد که هدف ما از ورود به این موضوع تعیین تکلیف خودروهای دپو شده بوده تا مشخص شود که تاخیر در تحویل خودرو های دپویی تعمدی بوده یا خیر. اگر تعمدی در کار باشد در دستگاه قضا این موضوع پیگیری خواهد شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/28
چقدر قشنگ نقش بازی میکنند چقدر ساده لوحند کسایی که باور میکنند،این همه سال فقط بازیگر دیدیم که اخرم دست همو رو کردند.
1398/6/28
با سلام. قطعا عمد در کار است چراکه خودرو ساز در حال تولید است و هر روز تعداد زیادی خودرو مستقیما از خط تولید به مشتریان تحویل میشود پس خودرو هایی که بخشی و یا حتی تمام پول آن از مشتریان دریافت شده بصورت عمدی و القای این شبهه که قطعه سازان مقصرند در پارکینگها نگهداری میشود. این یک روش تولید بحران و تحت فشار گذاشتن نظام برای رسیدن به اهداف پلید مدیران خودرو سازی است.
1398/6/28
این کارها صرفاً جنبه نمایشی دارد،وگرنه هم مدیرعامل سایپا و مدیران دیگه و هم خود آقای دادستان کاملا آگاه اند که تاخیر در تحویل خودروهای ثبت نامی ۱۰۰٪ تعمدی است !!! حالا اینکه ۳هزارتا یا ۱۰هزارتا خودرو دپو کردن یا ناقص هست به مردم و هیچ کسی حتی قوه قضاییه مربوط نیست !!!! دادستان زحمت بکشن این موضوع رو پیگیری کنن که چرا علیرغم وجود خودروهای کامل در پارکینگ این خودروها به متقاضیان تحویل داده نمیشه ! و در صورت عدم وجود خودرو ( به هر دلیلی ؛نقص،کمبود قطعه یا ناتوانی و . . ) چرا مجددا ثبت نام با تحویل ۳۰ روزه صورت میگیرد ! اصلا این موضوع نیاز به بررسی ندارد ، پر واضح است که ایران خودرو و سایپا متخلف هستند بنا به ۱۰ دلیل و موضوع مستند پس با بررسی و تحقیقات و . . . مردم رو سر کار نزارید خواهشاً !!! ایران خودرو و سایپا دو شرکت ۱۰۰٪ زیانده هستند که ضرر های خود رو با وقاحت تمام و کاملا قانونی از جیب مردم پرداخت میکنن !!!