موضوعات داغ

وجود لنت تقلبی در بازار به دلیل ممنوعیت واردات است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته‌های رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران بازار لنت ترمز پر از نمونه های تقلبی شده و علت این موضوع نیز ممنوعیت واردات این قطعه پرکاربرد است.
به نقل از سازمان خبری خبرخودرو، در حال حاضر تنها می توان از تولید داخل در این حوزه استفاده کرد و از طرفی نیز تولیدات داخل اکثرا مختص به خودروسازان بزرگی همچون ایران خودرو و سایپا بوده و در مورد خودروهای وارداتی وارداتی نیز حتی خلاف وجود دارد.
علیرضا نیک آئین در این خصوص اظهار کرد که با ممنوعیت واردات لنت، بیشتر نمونه های این قطعه به خصوص در حوزه خودروهای خارجی وارداتی و لوکس تقلبی است. با توجه به مصرف بسیار بالای لنت باید فکری برای این مشکل کرد.
نیک آئین در ادامه توضیح داد که ما در حال حاضر ۲۱ میلیون خودرو در سطح کشور داریم که باید بتوانیم نیازهای آنها را پاسخ دهیم. لنت خودرو کالای استراتژیک و خاص به لحاظ امنیت جانی سرنشینان بوده و به همین جهت وزارت صنعت، معدن و تجارت باید فکری به حال این موضوع کند تا هرچه زودتر بازار از لنت های تقلبی خالی شود.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در انتها توصیه کرد که برای تهیه لنت ترمز های اصل به فروشگاه های لوازم یدکی دارای جواز کسب معتبر مراجعه کرده چراکه در صورت مراجعه به فروشگاه ها در مواقع ایجاد مشکل می توان به آنها رجوع کرد و تخلفات را پیگیری نمود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/28
این مسخره بازیا چیه؟؟
خب با روسیه و ترکیه که تو صنعت خودروسازی چندین قدم از ما جلوترن چرا همکاری نمیکنن؟؟ شکر خدا مشکل تبادل ارز و دلار و ... با این کشورا نداریم.
دقیقا درد صنعت خودروسازی ما سوء مدیریت و خیانته و مشکل دیگه ای وجود نداره.