موضوعات داغ

درگ تویوتا سوپرا، بی‌ ام‌ و Z4 و فورد موستانگ GT + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
وقتی یک تویوتا سوپرا در اختیار یک نشریه قرار می‌گیرد، اولین کاری که می‌کند این است که آن را در یک مسابقه درگ امتحان می‌کند. مجله خودروی Car Magazine آفریقای جنوبی هم این سنت را ادامه داده و با این کوپه اسپرت ژاپنی به رقابت با بی‌ ام‌ و Z4 و فورد موستانگ GT پرداخته است.
Z4 که در این مسابقه حضور دارد توان ۳۳۵ اسب بخاری تولید می‌کند که کمتر از مقدار ۳۸۲ اسب بخار و ۲۵۴ اسب بخار موجود در آمریکاست. موستانگ هم قدرت کمتری نسبت به نسخه آمریکایی داشته و توان ۴۴۴ اسب بخار تولید می‌کند، که آخرین نسخه از آن در آمریکا توان ۴۶۰ اسب بخاری دارد. هر سه خودرو از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برند که گیربکس بی‌ام‌و و تویوتا هشت سرعته و برای فورد ۱۰ سرعته است.
این مجله آفریقایی این سه خودرو را در مسافت ۴۰۰ و ۸۰۰ متری آزمایش می‌کند.
در ابتدای مسابقه به نظر می‌آید Z4 از دو خودروی دیگر جلو افتاده اما سوپرا خیلی زود جای او را می‌گیرد. موستانگ با وجود برتری از نظر قدرت، در رقابت با دو خودروی دیگر دچار مشکل می‌شود.
این مسابقه بار دیگر نشان می‌دهد تویوتا خروجی نهایی سوپرا را دست کم گرفته است. قبلا در یک تست مشخص شد این مدل توان ۳۳۹ اسب بخاری دارد، و یک تست اروپایی مشخص کرد این خودرو ۳۷۷ اسب بخار توان تولید می‌کند. ویدیوهای مسابقات درگ نشان می‌دهند تویوتا سوپرا به اندازه بی‌ام‌و M2 کامپتیشن شتاب داشته و می‌تواند به راحتی Z4 را شکست دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد