موضوعات داغ

مازراتی تولید خودروهای الکتریکی، هیبریدی و مدل‌های جدید را تایید کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مازراتی به عنوان بخشی از کمپانی مادر یعنی فیات کرایسلر، مدلهای سبد محصولات خودش را افزایش خواهد داد، اما تمام این کارها در ایتالیا انجام خواهند گرفت.
اولین مدلی که سال آینده رونمایی خواهد شد مدل ارتقایافته گیبلی سالون است. این مدل از اولین پیشرانه هیبریدی الکتریکی این برند استفاده می‌کند، که انتظار می‌رود یک سیستم بنزینی الکتریکی پلاگین هیبرید باشد که تمام قابلیت‌های یک خودروی الکتریکی را داشته و آلودگی هوای خیلی کمی تولید کند. این خودرو رقیب بی ‌ام ‌و سری ۵ بوده و همچنین دارای قابلیت رانندگی خودکار درجه ۲ است که مازراتی قصد دارد در آینده آن را به رانندگی بدون دخالت دست درجه ۳ تکامل دهد.
مدل بعدی اولین مازراتی جدید پس از سال ۲۰۱۵ خواهد بود – یک خودروی اسپرت که براساس طرح مفهومی سال ۲۰۱۴ که احتمالا نام آلفیری برای آن انتخاب شود. این مدل در مودنا تولید خواهد شد، جایی که خط تولید بزرگ مازراتی در آن قرار دارد تا پیشرانه الکتریکی این مدل را تقویت کند. یک نسخه بنزینی هم از این مدل الکتریکی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.
در سال ۲۰۲۱، شاسی بلند جدید این برند رونمایی می‌شود که در کنار مازراتی لوانته قرار خواهد گرفت. این خودرو که به لطف تکنولوژی‌های نوآورانه نقش مهمی در آینده این برند دارد، نیازمند سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون یورویی برای ساخت خط تولید جدید مازراتی است که بهار آینده تولید آن آغاز می‌شود. این مدل‌ها در سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهند شد. مدل کروکی آلفیری هم همان سال عرضه خواهد شد.
مازراتی

مازراتی

پس از آن، مازراتی گرن ‌توریسمو و گرن ‌کابریو برای نسل دوم خود برخواهند گشت که گفته شده آغازگر عصر جدیدی در الکتریکی شدن محصولات مازراتی هستند. البته این دو مدل جدید به صورت بنزینی هم تولید خواهند شد. این دو خودرو هم نیازمند سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون یورویی در خط تولید مازراتی در شهر تورین هستند.
دو مدلی که رسما تایید نشده اما در برنامه لو رفته از مازراتی نام آن‌ها دیده شد مدل جدید لوانته و مازراتی کواتروپورته سالون هستند که سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهند شد.
ساخت محل رنگ‌آمیزی جدید این شرکت که ادعا شده از تکنولوژی‌های نوآورانه و با تاثیر اندک روی محیط زیست استفاده می‌کند، در شهر مودنا آغاز شده است. این به مشتریان مازراتی اجازه می‌دهد ماشین خود را حین فرآیند رنگ‌آمیزی تماشا کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد