موضوعات داغ

درگ تسلا مدل S با مرسدس AMG GT63 شما را شگفت‌زده می‌کند + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
وقتی یک تسلا مدل S در یک درگ حضور داشته باشد، معمولا قبل از تماشای ویدیو می‌توان نتیجه را پیش‌بینی کرد. این کلیپ جدید کمی متفاوت است، و در آن شاهد سه مسابقه بین این تسلا و رقیبش مرسدس AMG GT63 چهاردر هستیم.
با اینکه نمی‌خواهیم نتیجه نهایی را لو بدهیم، اما می‌گوییم چرا این یک کلیپ دیگر درباره تحقیر شدن رقبا توسط تسلا نیست. اول اینکه تماشای رانندگی تیف نیدل همیشه لذت‌بخش است. دوم اینکه این مرسدس تحقیر نمی‌شود‌، موتور V8 توئین توربو ۵۷۷ اسب بخاری، آن را به یک رقیب شایسته برای هر خودروی دیگری تبدیل می‌کند، چه یک ابرخودروی ۲در باشد یک یک سوپر سدان الکتریکی. البته تسلا در ابتدای مسابقه فاصله خوبی با مرسدس می‌گیرد، اما این مسابقات در مسافت ۴۰۰ متری یعنی جایی که تسلا همیشه موفق عمل کرده به پایان نمی‌رسند.
درگ تسلا مدل S با مرسدس AMG GT63

درگ تسلا مدل S با مرسدس AMG GT63

در این ویدیو همچنین شاهد یک مسابقه هستیم که در شروع آن هردو خودرو سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت دارند. معمولا شاهد مسابقات این‌چنینی از تسلا نیستیم، اما قبل از اینکه فکر کنید این نقطه ضعف تسلا است، مرسدس در این بخش واقعا تحقیر می‌شود. تیف مرسدس را روی حالت دنده اتوماتیک قرار داده و در همان لحظه کوتاه که طول می‌کشد تا دنده عوض شود، تسلا مدل S به سرعت از او فاصله می‌گیرد. حتی اگر مرسدس کاملا برای این شرایط آماده بود، احتمالا تسلا می‌توانست همچنان از آن جلو بزند.
جنبه جالب دیگری در این رقابت وجود دارد که درباره بردن مسابقه نیست، بلکه درباره قابلیت بازگشت به خانه پس از مسابقه است. قطعا مسابقه درگ نسبت به رانندگی معمولی سوخت بیشتری مصرف می‌کند و این در رابطه با مصرف باتری بیشتر برای تسلا هم صدق می‌کند. مقدار سوخت باقیمانده تا صفر شدن سوخت هردو خودرو قبل و بعد از مسابقه اندازه‌گیری شد و هردو خودرو سوختی معادل طی کردن ۸۰ کیلومتر مسافت را از دست داده بودند. از این نظر، سوخت فسیلی و برقی تقریبا با هم برابر بودند.
علاوه بر این نکات، این ویدیو نمایش خوبی از نقاط قوت و ضعف خودروهای درون سوز و برقی است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/11
داااش هیچ وقت بنزو با هیچی مقایسه نکن...