موضوعات داغ

فولکس واگن دولت ترکیه را مجبور کرد پاسات را جایگزین آئودی کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از معاونان خودش خواست خودروهای خود را به فولکس واگن پاسات تغییر دهند. این حرکت پس از تصمیم فولکس واگن برای ساخت یک کارخانه جدید در ترکیه صورت گرفته است.
تولید خودروها در کارخانه‌ جدید مانیسا در ۴۰ کیلومتری ازمیر از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. این کارخانه وظیفه تولید فولکس واگن پاسات و اشکودا سوپرب را برعهده دارد.
اردوغان در یکم اکتبر به مقامات برجسته دولت دستور داد پس از منقضی شدن قرارداد اجاره خودروی فعلی خودشان مدل پاسات را به عنوان وسیله نقلیه بعدی خود انتخاب کنند.
در حالی که تصمیم رئیس جمهور ترکیه تاثیر مستقیمی روی سرنوشت ۱۹ خودروی اجاره‌ای در مرکز دولت دارد، به نظر می‌آید برای هزاران عضو دیگر دولت هم اجرایی شود.
این حرکت جایگاه خودروساز آلمانی را در این کشور تقویت می‌کند، آن هم پس از اینکه فولکس واگن تصمیم گرفت کارخانه جدیدی در ترکیه بسازد که سرمایه گذاری ۱.۴ میلیارد دلاری را به همراه خواهد داشت.
این کارخانه هر ساله ۳۰۰ هزار مدل خودرو تولید خواهد کرد که دو سوم ‌آن‌ها پاسات و یک سوم آن‌ها سوپرب هستند.
مدیران برجسته دولت ترکیه هم‌اکنون از ۱۹ آئودی استفاده می‌کنند که آن هم توسط فولکس واگن تولید می‌شود. قرارداد اجاره بیشتر این خودروها تا دو ماه دیگر به پایان خواهد رسید. این تغییر به پاسات در دیگر بخش‌های دولت هم اجرایی خواهد شد.
موسسات دولت ترکیه در سال ۲۰۱۸ از ۱۱۰ هزار خودرو استفاده می‌کردند. این دولت سال گذشته ۹۴ میلیون دلار صرف اجاره خودرو برای مقامات دولتی کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد