موضوعات داغ

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو یزد 98 ، تکراری و بی رمق

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نمایشگاه‌های خودرو استانی، فرصتی برای خودروسازان داخلی است تا دید بهتری نسبت به بازار هر منطقه از کشور پیدا کنند و از سوی دیگر، قطعه سازان نیز با معرفی محصولات خود به علاقمندان، سعی در معرفی و شناسایی برند و تولیدات خود به بازدیدکنندگان دارند. متاسفانه و با بهم ریختن شرایط در صنعت خودرو کشور، رونق از این نمایشگاه‌ها بخت بربسته و شاهد کوچک شدن هرساله این رویدادها هستیم. نمایشگاه خودرو یزد 98 نیز در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که بازار خرید و فروش خودرو کشور در راکدترین وضعیت چندین سال اخیر به سر می‌برد و نوای ورشکستگی خودروسازان خصوصی از استان همجوار، یعنی کرمان، به گوش می‌رسد. خودروسازان دولتی نیز با وجود بوروکراسی عریض و طویل و هزینه‌های هنگفت، سردرگم از انبوه تعهدات معوقه، به دنبال تحویل سفارشات عقب افتاده خود هستند و توجهی به این نمایشگاه‌ها ندارند. علاوه برآن، دیگر از آن شرایط فروش رنگارنگ خبری نیست و لزومی ندارد بازدیدکنندگان خودروهایی را ببینند که مالک آن هستند یا به تعداد فراوان و در رنگ‌های مختلف در خیابان‌ها قابل مشاهده است.
نمایشگاه خودرو یزد 98

نمایشگاه خودرو یزد 98

در شانزدهمین دوره نمایشگاه خودرو، ماشین آلات سنگین و قطعات یدکی یزد 98 که در شهرک نمایشگاهی این شهر برگزار شد، تنها دو شرکت مدیران خودرو و خودروسازان راین در سطح نمایندگی حضور داشتند و باقی غرفه‌های نمایشگاه، به شرکت‌های قطعه سازی و خدمات پس از فروش اختصاص یافته بود. هر دو شرکت محصولات خود را به صورت اقساطی به فروش می‌رسانند و نمایندگی خودروسازان راین، محصول راین V5 یا همان ولا V5‌ را در نسخه اتوماتیک و در سه مدل 98، 97 و 96 به صورت اعتباری عرضه می‌نمود. با توجه به بازگشت خودروسازان راین به مسیر تولید، امیدواریم این شرکت قیمت‌گذاری منطقی‌تری را برای محصولات خودش در نظر بگیرد تا با جلب مشتریان بیشتر، علاوه بر بهره‌مندی مشتریان بیشتری از محصولات اتوماتیک و مقرون به صرفه این شرکت، روند تولید در این خودروساز کرمانی سرعت بیشتری بگیرد.
نمایشگاه خودرو یزد 98

نمایشگاه خودرو یزد 98

سخت شدن شرایط اقتصادی سبب شده است که استقبال قطعه سازان نیز از این نمایشگاه کاهش یابد و برخی غرفه‌ها در اختیار خرده فروشان قطعات یدکی قرار گیرد. در گوشه‌ای از نمایشگاه نیز تعدادی از خودروهای کلاسیک قرار داشتند که جاذبه اصلی این رویداد محسوب می‌شدند. نکته جالب دیگر در خصوص نمایشگاه خودرو یزد 98، فروش دوچرخه به صورت اقساطی در قسمتی از سالن بود، در حالی‌که از زمان فروش اقساطی خودروهای مختلف در نمایشگاه‌های خودرو، مدت چندانی نمی‌گذرد و همگان آن را به یاد دارند. دیگر قیمت جالب این رویداد، به مکان آن باز می‌گردد، چرا که به دلیل جدیدالتاسیس بودن سالن نمایشگاه، بخشی از مسیر ورودی این مجموعه آسفالت نشده بود که حاصل آن، انتشار گرد و غبار غلیظ در فضای اطراف سالن نمایشگاهی و البته ضربه خوردن جلوبندی و سیستم تعلیق خودروهای بازدیدکنندگان است. این نمایشگاه تا روز جمعه، نوزدهم مهرماه پذیرای علاقمندان است و مخاطبان می‌توانند از ساعت 16 الی 22 به محل این نمایشگاه، واقع در بلوار ابن سینا یزد مراجعه نمایند. در ادامه شما را به مشاهده تصاویر این نمایشگاه دعوت می‌کنیم:

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/20
واقعا با اختلاف بدبخت ترین صنعت همین خودروسازی هست ، ننگ بر شما