موضوعات داغ

شتابگیری صفر تا صد بی ام و M8 کامپتیشن در 2.8 ثانیه + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروسازان آلمانی تمایل دارند که جزئیات خودروهای اسپرت و سوپراسپرت خود را پنهان نگه دارند و یا کمتر از میزان واقعی اعلام کنند. یک نمونه از این مورد، بی ام و M5‌ کامپتیشن است که سال گذشته عرضه شد. این خودرو مجهز به پیشرانه 4.4 لیتری V8 با قدرت اعلامی 617 اسب بخار است که آزمایشات و اندازه‌گیری‌های صورت گرفته در تست داینو، نشان داد موتور این خودرو ده درصد بیش از میزان اعلام شده، قدرت تولید می‌کند.
بی ام و M8 کامپتیشن به عنوان یک کوپه اسپرت، از پیشرانه مشترک با همین سوپرسدان استفاده می‌کند و می‌توان انتظار داشت که جدیدترین خودروی بی ام و با پسوند M‌، اعداد و ارقام خروجی مشابهی را در تست داینو به ثبت برساند. با وجود تبلیغات صورت گرفته، به نظر نمی‌رسد تفاوت چندانی میان شتاب بی ام و M8 و بی ام و M5‌ وجود داشته باشد. تیم بی ام و بلاگ، از راننده حرفه‌ای مسابقات، مارتین تامكزیك خواست تا پشت فرمان این خودرو قرار بگیرد. شتاب بدست آمده، همان‌طور که در این ویدیو دیده می‌شود، برابر 2.88 ثانیه است. با توجه به آن‌که دستگاه VBOX در خودرو نصب نشده بود، پیش‌بینی می‌شود شتاب خودرو در حدود 3 ثانیه، یعنی اندکی بهتر از محدوده شتاب سوپرسدان‌ها باشد.
باید توجه داشت که بی ام و M8 کامپتیشن خودرویی لوکس است و در حدود دو تن وزن دارد. بسیاری از منتقدان و علاقمندان شتاب به بی ام و توصیه کرده‌اند تا با ارایه یک نسخه کم آپشن و سبک وزن از این خودرو، موجب شود بی ام و M8‌ شتاب بهتری را ثبت کند. کار سخت بی ام و در این فرآیند، متقاعد کردن مشتریان این خودرو نه چندان ارزان برای اعمال چنین تغییراتی است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/19
یااا علی
0-200 ترکوند