موضوعات داغ

حضور هاوال H8 و هاوال H6 در گردهمایی خودروهای هاوال در تهران + عکس

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
صبح روز جمعه مورخ 19 مهرماه 98، پارکینگ شماره 3 مجموعه تفریحی آبشار تهران میزبان جمعی از هاوال سواران بود. این گردهمایی که شامل 20 دستگاه از انواع هاوال بود، به همت گروه ایران هاوال کلاب برگزار شد که نخستین گردهمایی پاییزی این گروه در سال 98 به‌شمار می‌رود.
یکی از نکات قابل توجه در خصوص این مراسم، حضور یک دستگاه هاوال H6، یک دستگاه هاوال H8 و یک دستگاه هاوال H9 بود که تمامی این مدل‌ها از خودروهای خاص و کمیاب در بازار ایران به‌شمار می‌روند که از سال‌های گذشته تاکنون به تعداد بسیار محدودی به کشور وارد شده‌اند. لازم به ذکر است که هاوال H6 و H8 خودروهایی هستند که طی چند سال گذشته توسط شرکت عظیم‌خودرو به‌صورت محدود به بازار راه پیدا کردند. همچنین هاوال H9 نیز توسط شرکت بهمن‌موتور پس از تولید و عرضه مدل H2 به ‌صورت وارداتی به بازار کشور عرضه شد. این محصول که یکی از شاخص‌ترین خودروهای شاسی‌بلند چینی به‌شمار می‌رود، قرار بود نیمه دوم سال 97 به‌صورت رسمی به بازار عرضه شود. اما مشکلات به‌وجود آمده در صنعت خودرو کشور و همچنین ممنوعیت واردات خودرو سبب شد تا روند ترخیص و شماره‌گذاری این خودرو به تعویق بیوفتد و در نهایت اوایل سال جاری، شاهد عرضه بسیار محدود نسخه فیس‌لیفت شده این خودرو به بازار باشیم.

هاوال H9

هاوال H9

بهمن‌موتور که چند سالی است فعالیت خود را به عنوان نماینده رسمی هاوال در ایران گسترش داده است، در نظر داشت پس از تولید و مونتاژ هاوال H2، سایر محصولات این برند نظیر هاوال H6 و هاوال H9 را در ابتدا به‌صورت وارداتی به بازار عرضه کند و پس از گذشت مدتی، اقدام به تولید و مونتاژ آن‌ها کند؛ که متاسفانه به دلیل بروز اتفاقات ناگوار در پیکره صنعت خودرو کشور، هیچ‌یک از این اهداف محقق نشد و تنها توانست تعداد محدودی هاوال H9 را به‌صورت وارداتی راهی بازار کند.

هاوال H8

هاوال H8

بر این اساس می‌توان H2 را مشهورترین مدل هاوال در ایران دانست که توانست ظرف مدتی کوتاه به یکی از محصولات پرفروش در بازار ایران تبدیل شود. H2 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ 5/1 لیتری بهره می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 140 اسب‌بخار و 210 نیوتون متر گشتاور را دارد. اما نکته قابل توجه در مشخصات فنی این خودرو، جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک است که نیروی تولید شده موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. تمامی این اعداد و ارقام سبب شده تا این خودروی 1525 کیلوگرمی در مدت زمانی کمتر از 12 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر عات برسد. همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت H2 در پیمایش 100 کیلومتر، حدود 9 لیتر است که در مقایسه با رقبا عدد قابل قبولی به نظر می‌رسد.

گردهمایی هاوال H2

گردهمایی هاوال H2

از امکانات رفاهی هاوال H2 باید به سانروف برقی، شیشه‌های برقی، آینه وسط ضد نور، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سیستم کنترل پایداری، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های تاشوی برقی، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو به صورت دستی، استارت بدون کلید، تهویه دوگانه خودکار، تودوزی چرمی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، بلوتوث، دوربین دید عقب، سیستم نمایش فشار باد لاستیک TPMS و 6 عدد کیسه هوا، سنسور نور و باران، سنسورهای پارک عقب، پاور ویندوز و آنتن کوسه‌ای اشاره کرد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/20
یادش بخیر...میخواستم به قیمت 95 تومن و 104 تومن ثبت نام کنم که تو سایت هنگ کرد و نتونستم بنویسم. الان شده 240 تومن :(
تو یک سال چه بلاها و گرونی ها که نشد.... :(
1398/7/21
چین فاتح کره تا دو سال دیگه
1398/7/20
حالا مثلا هاوال چیه که گرد همایی برگزار میکنن سوپر ماشینه کلاسیکه نایابه بنتلیه رولزرویسه لامبو جی تی ار چیه یه ماشین معمولیه
1398/7/20
به توچه؟ تو چرا داری میسوزی؟
1398/7/21
داداش چرا انقد به چینی ها بدبینی چند تا جای دیگه هم نوشتی برو جک sc9 رو نگاه بنداز همه چی میاد دست
1398/7/21
هاوال درسته یک ماشین معمولیه ولی برای خیلی ها شده ارزو با این رشد قیمتها.بعدشم باید ببینیم کجا و در چه شرایطی زندگی میکنیم که شما ماشینهایی مثال میزنید که قیمتهایی فضایی دارن.
1398/7/20
هرچی فکر میکنم نمیتونم یه آدمی رو درک کنم که روز تعطیل خانوادشو بزار بره وسط یه پارکینگ واسه گردهمایی !!!