موضوعات داغ

ریمپ اچ سی کراس h30 cross دانگ فنگ در کاراکال تیونینگ

عکس مطلب اول
یکی از مشکلات آزار دهنده خودرو اچ سی کراس h30 cross تاخیر گاز است که صاحبان این خودرو همیشه به دنبال تقویت موتور و افزایش قدرت آن هستند ، در این مقاله به طور کامل این خودرو را بررسی می کنیم و راه حل مشکلات آن را به شما خواهیم گفت.

اچ سی کراس

اچ سی کراس

دانگ فنگ خودروساز چینی است که با کمپانی PSA فرانسه همکاری های زیادی دارد که در نتیجه پژو ، پلتفرم اساسی فنی 307 در اختیار دانگ فنگ قرار گرفته است و چینی ها آن را به خودروهای h30 و h30 کراس تبدیل کرده اند. پژو 307 در زمان عرضه با موتور 1,6 لیتری tu5 هم عرضه می شد اما چیدمان فنی h30 کراس طبق سلیقه چینی ها انجام شده است.
دانگ فنگ یکی از کمپانی های قدرتمند چینی به شمار می رود ، فعالیت های این شرکت از سال 1968 در زمینه تولید انواع خودرو از جمله اتوبوس و کامیون بود ، در سال 1394 شرکت ایران خودرو h30 کراس را معرفی کرد و با تبلیغات فراوان توانست فروش بسیاری خوبی از این مدل خودرو داشته باشد.
بیشتر خریداران تصور می کردند صاحب یک خودرو شاسی بلند مدرن خواهند شد اما پس از فرا رسیدن موعد تحویل متوجه شدند به خاطر قدرت بالای تبلیغات و استفاده از کلمه کراس ، فریب خورده اند ، خودرویی به دست خریداران رسید که هیچ شباهتی با شاسی بلند نداشت و بیشتر شبیه استیشن واگن یا هاچ بک قدبلند بود.
این خودرو در سگمنت J و در رده شاسی بلندهای کوچک قرار می‌گیرد اما در حقیقت همان‌طور که گفته شد، تقریبا ابعاد و ظاهر این خودرو با هیچ‌ یک از کلاس‌بندی‌های جهانی سازگار نیست؛ ‌طوری‌که حجم کلی بدنه یادآور خودروهای هاچبک بوده اما ارتفاع سیستم تعلیق، باربند نصب‌شده روی سقف و فلاپ های اطراف خودرو تداعی‌کننده خودروهای کراس اوور است. در یک نگاه کلی به طراحی ظاهری H30 کراس، می‌توان گفت که با یک خودرو ساده اما قدیمی مواجه هستیم که تنها بخش جالب نمای جلویی این خودرو، چراغ‌های زاویه‌دار و مه شکن‌های کرومی آن است؛ بخش جانبی این خودرو نیز به لطف استفاده از فلاپ‌های تیره‌رنگ پلاستیکی کمی جوان‌پسند به نظر می‌آید، اما بازهم سایز کوچک چرخ‌ها آزاردهنده است. در نمای پشتی H30 کراس با چراغ‌هایی عمودی مواجه هستیم که تا روی ستونهای انتهایی امتداد دارند و از این نظر یادآور محصولات کمپانی ولوو خواهند بود.

طراحی داخلی
در طراحی داخلی H30 کراس فضای مناسبی برای سرنشینان تعبیه شده است، ‌طوری‌که تمامی سرنشینان این خودرو فضای پا و سر مناسبی را در اختیار دارند. صندلی‌های ردیف جلوی این خودرو قابلیت تنظیم در ۶ جهت را دارد و از رویه پارچه‌ای دورنگ بهره می‌برند. راحتی صندلی‌های H30 کراس به‌گونه‌ای است که می‌توان آن‌ها را فقط برای رانندگی در فضای شهری مناسب دانست.

اچ سی کراس

اچ سی کراس

متریال بکار رفته در داشبورد این خودرو مانند اکثر رقبا در این بازه قیمتی، پلاستیک خشک بوده که مطمئنا این امر مواردی همچون ایجاد صدا و رنگ‌پریدگی را در درازمدت به همراه خواهد داشت. طراحی فرمان، خطوط منحنی داشبورد، طرح اسپرت آمپرها و به‌طورکلی طراحی داشبورد حس خوبی را به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند. تنها نکته منفی این بخش ارگونومی نامناسب داشبورد است، به‌طوری‌که برخی ادوات همچون دکمه چراغ‌خطر که در موارد اضطراری به‌سرعت به آن نیاز پیدا خواهید کرد، در پایین‌ترین نقطه داشبورد قرار داده‌شده است و همچنین گاهی در زمان استفاده از سیستم مولتی‌مدیا و سیستم تهویه مجبور هستید کمی به سمت آن‌ها خم‌شده تا دید مناسبی نسبت به اطلاعات به نمایش درآمده در این سیستم‌ها پیدا کنید.

امکانات
استفاده از امکانات رفاهی متنوع یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب شده و ازجمله این امکانات می‌توان به سیستم مولتی‌مدیا مجهز به مانیتور ۶٫۵ لمسی، سیستم نویگیشن سخنگو، صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم دستی در شش‌جهت، صندلی‌های عقب تاشو، شیشه‌های برقی جلو و عقب، سانروف برقی، فرمان تلسکوپی دارای تنظیم چهار جهت، آینه‌های مجهز به سیستم گرمایشی و راهنما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و… اشاره کرد. H30 کراس با امکانات متنوعی که دارد می‌تواند رقیب سرسختی برای خودروهایی همچون رنو ساندرو باشد.

ایمنی
دربخش ایمنی H30 کراس به امکاناتی همچون ۴ کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی)، ترمزهای دیسکی خنک شونده مجهز به ABS و EBD، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، قفل میکرو سوییچی درب‌ها، سنسور دنده‌عقب، دوربین دید عقب، ایزوفیکس (قابلیت نصب صندلی کودک) و… مجهز شده است.البته نباید فراموش کرد که H30 کراس فاقد سیستم کنترل پایداری (ESP) است؛ بنابراین می‌توان گفت که هرچند سیستم تعلیق این خودرو نسبت به ارتفاع آن عملکرد خوبی دارد، اما هنگام رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم باید کمی از سرعت خود کاسته و محتاطانه‌تر رانندگی کرد.

اچ سی کراس

اچ سی کراس

قوای محرکه
دانگ فنگ H30 کراس، خودرویی است هاچبک که از قواعد طراحی Cross ها (نه کراس اوورها) در آن استفاده شده است. یعنی این خودرو هاچبک چینی به ظاهری شبیه به کراس اوور مزین شده است و تنها تغییرات جزئی در تقویت H30 صورت گرفته است. H30 کراس به موتور ۱٫۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر ( سری موتورهای TU5 پژو) مجهز است و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک استپ گیت Aisin ژاپن برای انتقال قدرت به چرخ های جلو انتخاب شده است.

پیشرانه TU5 در نظر گرفته‌شده که پیشرانه‌ای بنام برای بازار خودرویی کشور محسوب می‌شود استفاده از این پیشرانه سال ها است نیروبخش بسیاری از محصولات ریز و درشت بزرگترین خودروساز کشورمان بوده، باعث شده تا به میزان کافی خیال خریداران بالقوه اچ ۳۰ کراس راحت شده و شک ایشان را به یقین بدل نماید؛ چرا که حداقل از بابت خدمات فنی و لوازم یدکی پیشرانه، دچار تشویش نخواهند شد.

این پیشرانه به‌صورت چهارسیلندر خطی بوده و حجمی معادل ۱٫۶ لیتر، ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور دارد. شرکت دانگ‌فنگ به‌منظور انتقال قدرت تولیدشده توسط این پیشرانه به چرخ‌های جلو، از گیربکس ساخته‌شده کمپانی ژاپنی AISIN استفاده کرده است که گرچه تکنولوژی ساخت آن کمی قدیمی بوده، اما از کیفیت مطلوبی برخوردار است و تعویض دنده‌های نرمی را برای خودرو به همراه دارد. قابلیت تیپ ترونیک در گیربکس این خودرو وجود ندارد اما شرکت دانگ‌فنگ حالت‌های Sport (برای دستیابی به حداکثر توان پیشرانه)، Snow (برای استفاده در جاده‌های برفی و لغزنده)، O/D ( حالت اوور درایو که باعث می‌شود خودرو فقط با سه دنده حرکت ‌کند)، ۲ (معادل استفاده از دنده دو در گیربکس‌های دنده دستی)، L (معادل استفاده از دنده یک در گیربکس‌های دنده دستی) را برای این به اصطلاح کراس‌اوور خود در نظر گرفته است. طبق ادعای شرکت ایران‌خودرو این پیشرانه به‌طور ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرفی معادل ۷ لیتر دارد که کمی بیشتر از این‌ها از آن انتظار می‌رود! شتاب صفرتا صد کیلومتر رسمی اعلام‌شده برای H30 کراس ۱۲٫۵ ثانیه در مدل‌های اتوماتیک بوده است، درحالی‌که در واقعیت ما با عددی در حدود ۱۴٫۵ الی ۱۶ ثانیه مواجه شدیم که با توجه به وزن ۱۲۳۰ کیلویی (۲۰۰ کیلو سنگین‌تر از ۲۰۶ تیپ ۵) این خودرو چندان هم دور از انتظار نبوده است.

: مزایا و معایب
1-اولین و البته مهمترین عیبی که برخی از مالکان را گرفتار کرده بود، ایراد خاموش شدن ناخواسته پیشرانه به هنگام دور زدن بود. تصور کنید که اگر در موقعیتی خطرناک مانند دور زدن در یک دوربرگردان بزرگراهی و یا سایر شرایط حاد، موتور خودرو شما ناگهان خاموش شده و در نتیجه سیستم ترمز و هیدرولیک فرمان از مدار خارج شوند، چه مخاطراتی می‌تواند سرنشینان را تهدید نماید. البته ایرانخودرو نسبت به رفع نقص مذکور اقدام نموده و در طی بخشنامه‌ای، نمایندگی‌های این شرکت را نسبت به رفع عیب از طریق دمونتاژ دسته سیم انژکتور و مونتاژ مجدد آن به شیوه صحیح، ملزم نمود.

2-عیب دیگری که برخی از h30 سواران به آن اشاره داشته‌اند، لرزش فرمان در سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت است که احتمالا از عدم بالانس مناسب چرخها نشأت می‌گیرد. طبق تجربه افرادی که با این نقیصه روبرو بوده‌اند، این مشکل با بالانس نمودن چرخها آن هم به شیوه روکار حل می شود.

3- اما ایرادی دیگر که بر این خودرو وارد شده صدای نابهنجاری شبیه به «تق تق» است که هنگام دورزدن در برخی از نمونه‌های این خودرو شنیده شده است. باز هم بر طبق تجربه شخصی مالکان عزیزی که با این نقص مواجه بوده‌اند، این عیب ناشی از نقص در مجموعه جعبه فرمان بوده و با تعویض قطعه معیوب کاملا برطرف شده است.

4- با فشردن دکمه شیشه بالابر سمت شاگرد، برخی از صدای ناخوشایندی خبر می دهند، بعضی دیگر نیز کلا به بالا نرفتن شیشه جلو سمت شاگرد اشاره داشته و پس از کش و قوس فراوان، موفق به یافتن پاسخ این معما شده اند.ایراد از جنس نامناسب لاستیک بکار رفته در ناحیه دور قاب شیشه بوده که مانع از حرکت نرم و روان شیشه در مسیر خود شده است.

5-اما ایرادی که در مجموع به خدمات ایرانخودرو درباره اچ۳۰ کراس باز می‌گردد، قید برخی محدودیت ها در شیوه نامه گارانتی این خودرو است. محدود کردن گارانتی برخی قطعات مانند دیسک و صفحه کلاچ به یک سال یا ۲۰۰۰۰ کیلومتر و همچنین در نظر گرفتن شرایط مشابه برای باطری خودرو که قطعا اگر این گونه لوازم مصرفی از کیفیتی مناسب برخوردار باشند، هیچگاه در یک چنین کارکردی دچار مشکل نخواهند شد و موارد مشابه دیگر که جزء ایرادات وارد بر گارانتی اچ۳۰ هستند.

6-مشکلات دیگری نیز در مورد دانگ فنگ h30 وجود دارد که از جمله می‌توان به نفوذ باد به داخل کابین و نامناسب بودن شدت نوربالا اشاره کرد؛ در برخی موارد نیز مشتریان از میزان مصرف سوخت دانگ فنگ H30 گلایه‌ هایی داشتند که البته در نقطه مقابل، بسیاری نیز مصرف پایین آن را جزء نقاط قوت این خودرو بر می شمارند، اما این نتایج متناقض می تواند ناشی از کیفیت متغییر ساخت و مونتاژ پیشرانه TU5 باشد که در سال های اخیر دچار افت کیفیت شده است.

7- البته برخی از مالکین ریپ زدن خودرو در سرازیری ها نیز گلایه مندند اما ریشه این عیب هنوز به شکل دقیق مشخص نشده است.

8- بالا بودن دمای آب در رانندگی های معمولی و شهری از جمله مشکلاتی است که خیلی از دارندگان این خودرو با آن مواجه هستند که در برخی موارد به جا بوده است و در برخی دیگر ایرانخودرو از پذیرفتن آن سرباز زده ، گفتنی است که یکی از دلایل قابل پیش بینی در این مورد لاغر بودن رادیاتور خودرو نسبت به همزادش یعنی خودروی ۲۰۶ اتوماتیک است، همانطور که می دانید در رادیاتور این گونه خودروها، مسیری جانبی برای خنک شدن روغن گیربکس اتوماتیک نیز وجود دارد بنابراین بار حرارتی مضاعفی بر روی این گونه خودروها وجود دارد و طبیعی است با توجه به شرایط حرارتی کشور، از رادیاتور پهنتری استفاده گردد.

9- تاخیر عجیب گاز در هنگام کولر گرفتن از خودرو، در برخی از خودروها، اینکه چگونه بعضی از خودروها دچار برخی مشکلات مشابه می شوند و برخی نمی شوند حکایت از کیفیت متغیر قطعات استفاده شده در خودرودارد!

اچ سی کراس

اچ سی کراس

مزایای ریمپ:
یکی از نقاط ضعف دانگ فنگ اچ سی کراس کالیبراسیون ecu خودرو با بنزین اکتان ۹۴ است . در مدل های قبلی این خودرو ایسیو موتور از نوع بوش ME 7.4.4 بود که با استاندارد آلایندگی یورو ۴ منطبق بود اما در مدل های جدید ای سی یو خودرو از نوع بوش ME7.8.8 است . نسل جدید این ایسیو برای پاس کردن آلایندگی یورو ۵ کالیبراسیون شده و مشکل حاد از آنجا شروع می شود که شما بنزین یورو ۲ با اکتان ۸۴ در خودرو یورو ۵ که با بنزین اکتان ۹۴ کالیبره شده استفاده می کنید.
شرکت های خودرو سازی موظف هستند که به علت استاندارد های آلایندگی جهانی محیط زیست ، خودروهای تولیدی را با استاندارد یورو ۵ سازگار کنند و این شروع مشکل ما در ایران است‌…

ناک یا صدای پیستون و مرگ تدریجی موتور خودرو
ناک یا همان صدای پیستون که چق چق در موتور صدا می دهد به شدت باعث کاهش عمر موتور ، افت توان و افزایش مصرف سوخت موتور tu5 این خودرو می شود. برای رفع این مشکل شما باید بنزین سوپر استفاده کنید یا از مکمل بنزین استفاده نمایید. و این هزینه گزافی برای مشتری دارد. ما با ریمپ ایسیو اچ سی کراس کالیبراسیون جداول را با استاندارد یورو ۲ و اکتان ۸۴ سازگار می کنیم که باعث می شود ناک موتور با ریمپ اچ سی کراس دانگ فنگ به طور کامل رفع شود.

چرا h30 کراس مصرف سوخت بالایی دارد؟
وزن اتاق بالا ، گیربکس با ضرایب دنده بلند گیربکس aisin و عدم سازگاری بنزین باعث می شود مصرف سوخت h30 cross به خصوص در شهر بالا می باشد . با ریمپ ecu h30 cross می توانید مصرف سوخت شهری را کاملا پایین بیاورید !
چطور ؟ نکته مهم عدم سازگاری با بنزین است، وقتی موتور و برنامه ایسیو با بنزین در جایگاه سازگار باشد نسبت سوخت و هوا AFR در حالت ایده آل قرار گرفته و مصرف سوخت خودرو کاهش میابد.

عملکرد نامناسب گیربکس
یکی دیگر از مشکلات اچ سی کراس که با آپدیت گیربکس و ریمپ بهبود می یابد عدم پاسخ گیربکس در زمان فشردن پدال گاز می باشد که به خصوص در زمان سبقت گیری و سراشیبی ها باعث فشار به موتور و ضعف در شتاب می شود. این موضوع را به خصوص زمانی درک میکنید که خوردو شما با مکث بسیار زیادی از دنده ۲ به ۱ معکوس می‌کشد.

کپ اولیه و حرکت اولیه ضعیف
به خاطر داشته باشید که بیشترین حالت تولید آلایندگی خودرو در زمان شتابگیری است به همین علت کمپانی ها با استفاده از دریچه گاز برقی ، باز شدن دریچه گاز را محدود می کنند. به زبان ساده تر یعنی وقتی شما پدال گاز را ۵۰ درصد فشار میدهید دریچه گاز ۵۰ درصد باز نمیشود ! ایسیو باز شدن دریچه گاز را کنترل می کند تا آلایندگی بالا نرود و همین باعث ضعف اولیه خودرو میشود و قضیه از آن جا بدتر میشود که گیربکس اتوماتیک ذاتا کند است و وزن خودرو هم بالا می باشد!
ما در کاراکال تیونینگ با ریمپ اچ سی کراس باز شدن پدال گاز با دریچه گاز را خطی می کنیم و عملکرد پدال گاز شبیه دریچه گاز سیمی خواهد شد.

موتور داغ و دمای زیاد آب h30 cross
در کل موتور های tu5 موتورهای به اصطلاح گرمی هستند . فن دور کند این موتورها در دمای ۹۷ درجه و دور تند در ۱۰۵ درجه کار میکند و موتور در این رنج حرارتی ایده‌آل به فعالیت ادامه می دهد، اما درمورد اچ سی کراس متوجه می شوید که در تابستان و در زمانی کولر گیری وقتی خودرو تحت فشار است، فن ها کار میکنند اما دما کاهش ندارد. در بررسی مشکلات اچ سی کراس این ایراد به علت رادیاتور کوچک آب است که ظرفیت خنک سازی آب را ندارد. ما با ریمپ ایسیو دانگ فنگ h30 cross فرمان روشن شدن فن دور کند و تند را به مقدار ۵ درجه کاهش می دهیم و همین باعث میشود آب رادیاتور فرصت خنک شدن بیشتری پیدا کند و دمای آب از خط وسط آمپر عبور نکند.

چگونه همزمان با کاهش مصرف ، قدرت موتور افزایش می یابد !
به طور منطقی ادعای بالا را با هم بررسی می کنیم ، با توجه به صحبت های بالا وقتی بعد از ریمپ h30 کراس برنامه ایسیو با موتور و بنزین سازگار می شود مصرف سوخت کاهش می یابد و ما در جداول سوخت می توانیم در دورهای بالا (۳۵۰۰ به بالا ) و در شرایط شتاب گیری و تخته گاز نسب سوخت به هوا را در حالت حداکثر قدرت قرار دهیم همین باعث افزایش توان و شتاب می شود.
یعنی وقتی در شهر و اتوبان یا زمان هایی که از سرگاز استفاده می کنید مصرف شما کاهش می یابد و در زمانی که نیاز به شتاب و قدرت در سراشیبی ها دارید از جداول بهینه شده حداکثر قدرت استفاده می کنید.

گارانتی خودرو رو باطل نکنید !
شرکت کاراکال تیونینگ برای رفع مشکلات اچ سی کراس کلیه کارهای ریمپ و آپدیت گیربکس را بدون باز کردن ecu و از طریق پورت دیاگ OBDII انجام می دهد چرا که کاراکال تیونینگ نماینده انحصاری شرکت سدوکس نروژ و alientech ایتالیا می باشد و تمامی کارها با نظارت این شرکت ها و دستگاهای اورجینال ریمپ ایسیو انجام می گردد.

برخی از مشتریان می پرسند که آیا در شرکت ایران خودرو با دیاگ زدن متوجه نمی شوند که خودرو ریمپ شده ؟
باید بگوییم خیر. زیرا دیاگ یک نوع اسکنر می باشد و قابلیت دسترسی به جداول قفل شده ایسیو را ندارد و تغییرات نرم افزاری (ریمپ) در حافظه اصلی وجود دارد و دیاگ فقط به حافظه موقت دسترسی میدهد. پس هیچ شخصی با هیچ نوع دستگاهی نمی تواند ادعا کند که می تواند بفهمد خودرو ریمپ شده.

خطای سنسور اکسیژن اچ سی کراس و عدم احتراق
در زمانی که مشتریان به ما برای ریمپ ایسیو مراجعه می کنند قبل از ریمپ ایسیو ما به بررسی کامل و عیب یابی موتور می‌پردازیم که اگر خودرو داری مشکل باشد به مشتری گزارش دهیم . در اکثر مواقع بعد از دیاگ ، متوجه خطای عدم احتراق و خطای سنسور اکسیژن دوم ( پایین آمدن عملکرد کاتالیست ) می شویم. این دو خطای رایج در اچ سی کراس می باشد .عدم احتراق یا misfire در اکثر مواقع به علت استفاده از شمع بی کیفیت در کمپانی و شمع شرکتی است که با تعویض شمع مناسب در ۹۰ درصد از مواقع این مشکل رفع می شود انتخاب بهترین شمع برای اچ سی کراس مستلزم دانستن درجه حرارتی شمع موتور tu5 است . خطای سنسور اکسیژن هم با اصلاح پارامتر و پایین آوردن حساسیت جدول سنسور اکسیژن دوم به طور یقین، رفع می شود.

هزینه ریمپ اچ سی کراس – قیمت ریمپ اچ سی کراس
اگر خودرو شما شرایط مناسبی داشته باشد، با اندکی هزینه ریمپ h30 کراس را انجام دهید و از تمامی مشکلات به طور قطع خلاص شوید. قیمت ریمپ و آپدیت اچ سی کراس در شرکت کاراکال تیونینگ از همه جا بیشتر می باشد ! دلیل اول افراد متخصص در شرکت کاراکال تیونینگ هستند که دارای تحصیلات آکادمیک خودرو از دانشگاه های برتر ایران (صنعتی شریف و تهران ) و از اعضای سابق مرکز تحقیقات موتور ایران‌خودرو ipco هستند . دلیل دوم استفاده از دستگاهای اورجینال و کار با کیفیت و ضمانت نامه یکساله است. در ضمن ما نمایندگی sedox نروژ – alientech ایتالیا – و مجیک موتور اسپرت انگلستان هستیم و ریمپ های ما تحت نظارت مستقیم این شرکت ها است. شما میتوانید به سایت این شرکت ها سر بزنید و‌ کاراکال تیونینگ را پیگیری نمایید.

آیا ریمپ و آپدیت گیربکس از بین نمی رود ؟
سوال خیلی مشتریان این است که آیا بعد از مدتی برنامه پاک نمی شود؟ با سرباتری برداشتن پارامترها به حالت اولیه برنمی گرد یا با دیاگ زدن ایسیو ریمپ شده با حالت فابریک بر نمی‌گردد ؟ باید بگیم خیر و به هیچ عنوان مگر اینکه در شرایط خاص و خرابی ایسیو با استفاده از دستگاه مخصوص ecu ریمپ شده را دانلود کنند.

چرا خود کارخانه خودرو را ریمپ نمی کند ؟
به علت پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو ۵ ، مصرف کننده بد ، سازگاری با هر شرایط آب و هوایی ، سازگاری با شرایط سخت ، افزایش عمر موتور در زمان گارانتی ، موتور خودرو را محدود می کنند و مجبور میشوند درصد قابل توجهی از توان موتور را محدود نمایند.

به طور مثال موتور های tu5 قدیمی با ایسیو بوش ME7.4.4
۱۱۰ اسب بخار قدرت داشتند اما موتور های یورو ۵ tu5 قدرتشان ۱۰۵ اسب بخار است. یعنی ۵ اسب بخار ضعیف تر به خاطر محدود سازی موتور و پاس کردن استاندارد یورو .

ریمپ به همراه ضمانت یکساله کاراکال تیونینگ
ما ریمپ و برنامه نرم افزاری دانگ فنگ اچ سی کراس را یکسال ضمانت می کنیم تا شما خیالتان راحت باشه که موارد زیر برایتان روی خودرو اعمال می شود:
کاهش مصرف سوخت شهری نیم تا یک لیتر
افزایش قدرت موتور تا ۵ اسب بخار( اگر جایی افزایش قدرت موتور بیشتری ادعا کردند مطمئن باشید یک جای کار ایراد دارد)
کاهش دمای آب موتور
رفع محدود سرعت
رفع تاخیر و کپ اولیه گاز
رفع ایراد احتراق ناقص
رفع خطای کاتالیست
بهبود عملکرد گیربکس
رفع ناک و صدای پیستون


کاراکال تنها برند ریمپ ثبت شده در ایران – ورود به سایت

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/20
من تا به الان 3 تا اچ30 داشتم و هر کدوم رو 1 سال سوار شدم...
بالا بودن دمای موتور در مدل های پایین تر رخ میده و از مدل 97 به بعد ایرانخودرو این مشکل رو حل کرده
تاخیر در گاز خوردن هنگام استفاده از کولر هم گاهی اوقات پیش میاد
غیر از این 2 مورد که یکیشون هم کاملا رفع شده،من تو هیچکدوم از 3 تا ماشینی که داشتم ایراد های بالایی که شما گفتید رو ندیدم
1398/7/20
برای خانمم این ماشین خریدم خودمم 2008 دارم از هر کی هم قبل خرید پرسیدم راضی بوده به جز تاخیر گاز که تو بعضی از دانگ فنگ ها بوده این معایبی که گفتید هیچ کدوم نداره مگه اینکه طرف خیلی بد شانس باشه
نقطه قوت این ماشینم همه میگن گیربکسشه هیچ کدوم ندیدم بگن هماهنگ نیست یا خنگه
از لحاظ نفوذ صدا هم والا از پارس سمند 206 نفوذ صدا کمتره مصرف سوختشم تا وقتی نو هست چند هزارتا اول بالاست بعد بهتر میشه یکم هم قلق گاز دادنش بیاد دستتون مصرف سوختش تو جاده میاد روی شش لیتر
از لحاظ شتاب هم شتاب اولیش کمتر 206 تیپ پنج و پارس tu5 هست اما تو دور بیوفته شتاب ثانویش بهتر میشه تو سرعت از پارس سمند 206 قوی تر ظاهر میشه
تعادلشم تو جاده بین سمند دناست
1398/7/20
باسلام من رنوساندرو دارم و توسط کاراکال تیونینگ ریمپ کردم فوق العاده عالی بود کارشون ماشینم تازه نفس شده شتابش عالیه