موضوعات داغ

تویوتا میرای ۲۰۲۱ با پلتفرم جدیدش جذاب به نظر می‌رسد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا میرای از ۴ سال پیش که به بازار عرضه شد توجهات زیادی را به خودش جلب نکرد. البته به نظر می‌آید تویوتا نظر خودش درباره این خودرو را تغییر داده است. این خودروساز ژاپنی، از مدل تویوتا میرای ۲۰۲۱ با طراحی مجدد و خیره‌کننده که خودرویی الکتریکی هیدروژنی است، رونمایی کرد. این تفاوت آشکاری در طراحی است، اما دلیل آن هم تغییرات زیاد در ساختار این مدل جدید است.
یکی از مهم‌ترین تغییرات میرای ۲۰۲۱ تغییر پلتفرم از دیفرانسیل جلو به دیفرانسیل عقب است. طبق گفته خودروساز، این تغییر به طراحان اجازه داده سدانی بسازند که طویل‌تر، کم ارتفاع‌تر، عریض‌تر و البته قویتر از مدل قبلی است. چرخ‌های ۲۰ اینچی به صورت استاندارد روی این مدل قرار دارند. تویوتا می‌گوید ظاهر میرای از مدل‌های کوپه الهام گرفته شده در حالی که رنگ آبی جذابش ریشه در فرآیند رنگ‌آمیزی چندلایه دارد. مثل فضای خارجی، داخل میرای هم متحمل تغییرات زیادی شده که از آن‌ها می‌توان به استفاده از مواد با کیفیت بهتر اشاره کرد. در کابین شاهد ظاهر خلوتی هستیم که با سبک مجلل این سدان همخوانی دارد. این مدل همچنین از آینه عقب دیجیتالی، صفحه لمسی ۱۲ اینچی دارای سیستم مسیریاب و سیستم صوتی با ۱۴ اسپیکر بهره می‌برد.
تویوتا میرای ۲۰۲۱

تویوتا میرای ۲۰۲۱

تویوتا جزئیاتی درباره پیشرانه منتشر نکرده، فقط اینکه این خودرویی الکتریکی با سلول‌های سوختی هیدروژنی است. تویوتا به دنبال افزایش ۳۰٪ مسافت طی شده با هر بار شارژ برای این مدل است. مدل کنونی یعنی نسل اول میرای با هر بار شارژ‌ می‌تواند مسافت ۵۰۰ کیلومتری را طی کند. افزایش ۳۰٪ این مقدار برابر با ۶۵۰ کیلومتر بر ساعت است. با نزدیک شدن به زمان عرضه این مدل که سال آینده است شاهد انتشار جزئیات بیشتری درباره پیشرانه آن خواهیم بود.
خودروهای با سلول‌های سوختی هیدروژنی هنوز جایگاه خود را در بازار پیدا نکرده‌اند؛ البته تویوتا هم قصد دارد این تکنولوژی را رها کند. اوایل امسال تصاویری از نسخه لکسوس میرای لو رفت. لکسوس چیزی را به ما نشان داد که ویژگی تویوتا است – یک سدان طویل و کم ارتفاع که خودروهای الکتریکی با سلول‌های سوختی هیدروژنی تویوتا را تا چند سال دیگر در جاده‌ها نگه می‌دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد