موضوعات داغ

1 میلیون تومان از قیمت هر خودرو سود وام های معوق خودروسازان است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو در کشور دلایل متعددی دارد که بخشی از آن هزینه های ناشی از سوءمدیریت است. زمانی که قیمت پراید 19 میلیون تومان بود، 5 و نیم میلیون تومان هزینه عدم کفایت مدیریتی از جیب مردم برداشت می شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، وی ادامه داد: متاسفانه خودروسازان از بانک ها وام هایی گرفته اند و چون توان پرداخت آن را نداشته اند، معوق شده و سود آن زیاد شده است و در هر خودرو از جیب خریداران یک میلیون تومان بابت سود وام های معوق پرداخت می شود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه گفت: نیروی انسانی مازاد نیز باعث افزایش هزینه های خودروسازان شده است. در سایپا حدود 11 هزار نیروی مازاد و در ایران خودرو بیش از این نیروی مازاد وجود دارد. همچنین خودروسازان در حوزه تحقیق و توسعه R&P هزینه کرد نداشته اند و ما نتوانسته ایم به عنوان خودروساز مطرح شویم. خودروسازان در زمینه ذائقه سنجی بازار و مردم عملکرد مناسبی نداشته و اقدام قابل قبولی نیز برای طراحی پلت فرم انجام نداده اند.
حسینی کیا در ادامه بیان داشت: در شرایط فعلی در حال حرکت به سمت رشد و شکوفایی صنعت خودرو هستیم و با وجود تحریم ها، ظرفیت و پتانسیل حمایت از داخلی سازی قطعات و توجه به تحقیق و توسعه افزایش یافته است. وی ادامه داد: خودروسازان باید تلاش کنند تا خودروهای ارزان قیمت، صادرات محور و رقابت پذیر تولید کنند. خوشبختانه با ثباتی که در بازار وجود دارد پیش بینی می شود که قیمت خودرو روند کاهشی خود را ادامه دهد.
وی در پایان تصریح کرد: بیش از 60 درصد بازار واردات قطعات خودرو در دست 5 یا 6 نفر است، اما وقتی به قطعه سازان داخلی بها داده شود این موضوع نیز تغییر خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد