موضوعات داغ

نگاهی به تیپ‌های مختلف دی اس 7 در بازار آزاد؛ قیمت و تفاوت‌ها

عکس مطلب اول
همانطورکه می‌دانید با بسته شدن واردات خودرو، عرضه خودروهایی چون دی اس، بی ام و و یا میتسوبیشی که تنها به صورت وارداتی عرضه می‌شدند، به شدت کم شده و محدود به دستگاه‌هایی شده که قبل از بسته شدن ثبت سفارش وارد گمرک شده بودند و توانستند در مهلت اخیر دولت، ترخیص شوند. یکی از این خودروها دی اس 7 است که با وجود تبلیغات و مانور زیاد این شرکت در بازار ایران، بخت با آن یار نبود و قربانی تصمیمات یک شبه وزارت صمت شد.
اما حال در هر صورت تعدادی خودروی دی اس 7 وارد کشور شده است. شاسی‌بلند لوکس فرانسوی که از نظر طراحی و کیفیت یک سر و گردن از دیگر هموطنی‌های خود بالاتر است.

دی اس 7

دی اس 7

دی اس 7 در بازار ایران با دو تیپ ریولی و اپرا عرضه شده است. هر دو تیپ از نظر مشخصات فنی و تجهیزات رفاهی کاملاً یکسان هستند و تفاوت آن‌ها تنها در نوع دوخت داخلی خودرو است. در تیپ ریولی از چرم طبیعی نسکافه‌ای استفاده شده اما در تیپ اپرا که کمی گران‌تر است، از چرم طبیعی ناپا به همراه چوب و با طرح‌های لوزی شکل مخصوص دی اس استفاده شده است. تفاوتی که ممکن است برای بازار تشنه و دورافتاده خودرو ایران کمی بی‌معنا به نظر برسد اما برای دی اس که تمرکز خود را به تلفیق صنعت و مد گذاشته، یک دنیا تفاوت است!

DS7

DS7

اگر به مشخصات فنی دی اس 7 نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که با همان پژو 2008 خودمان سر و کار داریم. البته این موتور و گیربکس با بسیاری دیگر از خودروهای بازار یعنی سیتروئن C3، دی اس 5، دی اس 6 و پژو 508 یکسان است و از نظر قوای فنی و گیربکس، همه این خودروها در حقیقت مشابه یکدیگر هستند. البته دی اس 7 به صورت استاندارد به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز است که می‌تواند بیش از 200 اسب بخار تولید کند و گیربکس نصب شده روی آن 8 سرعته خودکار است. اما قبل از عرضه این خودرو به بازار ایران، کارشناسان دی اس طی یک آزمایش طولانی، به این نتیجه رسیدند که این موتور به دلیل کیفیت پایین بنزین در کشور، مناسب نیست و تصمیم گرفتند تا دی اس 7 را با همان موتور معروف PSA و مشابه با خودروهای یاد شده راهی بازار ایران کنند. لذا در این خودرو شاهد بکارگیری موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر بنزینی و با توان حداکثر 165 اسب بخار هستیم که برای چنین جثه‌ای کمی ضعیف به نظر می‌رسد. برای مشاهده مشخصات فنی این خودرو می‌توانید به صفحه لیست مشخصات فنی دی اس 7 مراجعه کنید.

موتور 1.6 لیتری توربوشارژ

موتور 1.6 لیتری توربوشارژ

روی دی اس 7 امکاناتی نظیر مانیتور 12 اینچی، تنظیم ارتفاع، یخچال، ماساژور، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، رادار عابر و بین خطوط، دروبین 360 درجه، دوربین مخصوص شب، سقف پانوراما، شیفتر پشت فرمان و اتوهلد نصب شده است.
با ورود اولین خودروهای دی اس 7 به بازار، قیمت‌های نجومی بالای 1.5 میلیارد تومانی برای آن آگهی می‌شد اما با توجه به رکود شدید در خرید و فروش خودرو و همچنین توقف عرضه دی اس 7 از سوی آرین موتور، شاهد کاهش قیمت این خودرو حتی به 1 میلیارد و 350 میلیون تومان هستیم. البته در بازار شاهد قیمت‌هایی بالاتر برای رنگ‌های خاص‌تر از جمله رنگ طلایی هستیم.
به نظر می‌رسد دی اس 7 خودرویی باشد که باید با تبلیغات و شرایط فروش گسترده‌تری به بازار عرضه شود تا بتواند فروش مناسب‌تری را تجربه کند اما با توجه به توقف واردات خودرو، بعید است که آرین موتور تصمیمی بر تمرکز روی این خودرو داشته باشد.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/21
ماشینها ی فرانسوی آشغالن
1398/7/22
اشغالتر از کره ای وجود نداره پسر خوب حتی چینیا بهتر از کره ای ها هستن .
1398/7/21
من یکبار از نزدیک دی اس 5 و دی اس 7 دیدم واقعاً از نزدیک یه چیز دیگست تا تو عکس خیلی محشره ، حیف تحریما نذاشت وارد بشه وگرنه رغیب جدی برای خیلی از ماشینا بود .
1398/7/21
دی اس 7 های وارداتی به ایران ابشن تنظیم ارتفاع و کمک های هیدرولیکی را ندارد چون این قطعات این سیستم از جمله دوربین پیشرفته ان که سطح جاده را اسکن ساخت قطعه ساز های امریکایی بوده و دی اس اجازه استفاده از ان را بخاطر تحریم ها نداشته و به جای ان از سیستم تعلیق غیر تطبیقی استفاده شده
1398/7/21
سلام، میدونم جواب نمیدین اما خب بازم سوالم رو می پرسم شاید فرجی شد
تو برخی از سایت ها قدرت موتور این ماشین بالاتر از سایر محصولات پژو تو ایران هست یعنی 165 اسب بخار و 300نیوتن متر گشتاور در حالی که موتور این این ماشین همون طور که خودتون گفتی با بقیه یکی هست ولی تو منابع مختلف اونا 225نیوتن متر گشتاور دارند اما این مدل 300نیوتن ،جریان چیه؟
1398/7/22
من پشت این ماشین نشستم داخل نمایشگاه امکان حرکت با ماشین نبود اما تقریباً همه ی آپشن هاش رو از نزدیک بررسی کردم به جرائت خدمت همه ی دوستان عرض میکنم که در بازار امروز حداکثر ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون ارزش خرید داره(اون هم فقط به خاطر خاص و متفاوت بودنش) و قیمت های بیش از ۹۰۰ میلیون خنده داره برای این ماشین . البته داخل ماشین حقیقتا حس لوکس بودن رو به شما القا میکنه حتی بیشتر از لکسوز NX اما از لحاظ فنی این ماشین هیچ چیزی نداره که بخواد شما رو شگفت زده کنه و ارزش پرداختی بیش از ۸۰۰ میلیون رو داشته باشه ،خصوصا با کاهش قیمت های اخیر که تو این رنج قیمت گزینه های آلمانی خوب رو دارید .
1398/7/22
جالبه این ماشین 800 میلیون بیشتر نمیارزه ولی مینی که الان به 800 میلیون رسیده حتما میارزه یا ازرای اشغال که الان 750 میلیون شده
1398/7/26
دوست عزیز :
اولاً : هرگونه مقایسه ای بین خودرو های آلمانی با فرانسوی یا کره ای یا چینی یا حتی ژاپنی اساسا خنده داره در هر سطحی ! یعنی ضعیف ترین برند ماشین آلمانی از قوی ترین برند فرانسوی قطعا سر تره بدون هیچ شکی و بدون ورود به مسائل فنی !!!!
ثانیا؛ بنده عرض کردم ۷۰۰ یا ۸۰۰ تومان میارزه ولی بیشتر از این نمیارزه !
ثالثاً؛ خیر ، هیوندای آزرا ۲۰۱۸ صفر کیلومتر خشک هم از نظر من ۷۵۰ که هیچ ۶۵۰ هم نمیارزه !!! اما مینی حتماً میارزه البته که اگه مینی (کانتری من) یا (کلاب من) صفر رو ۸۰۰ تومان کسی به شما داد من نقد همین امروز خریدارم، مدل کوپر رو شاید ۸۰۰ بدن اما اون دو مدل خیر! البته که من خیلی، از قیمت های مینی طرفداری نمیکنم اما در مجموع هر ۳ مدل از روی دی اس ۷ رد میشن ، دی اس ۷ به گرد پاشون هم نمیرسه از لحاظ موتوری مخصوصا کانتری من !
رابعاً ؛ این همه آلمانی به قیمت و ارزشمند ،شما چرا چسبیدی به مینی ! شما با ۸۰۰ تومان امروز میتونی تیگوان ۲۰۱۸ سوار شی ، یا اگه میخوای خاص و تک باشه اپل آسترا توربو ۲۰۱۵ سوار شی ! با ۱ میلیارد و ۲۰۰ هم طرف باید دیوانه باشه که x4-۲۰۱۶ یا حتی ۲۰۱۷ رو ول کنه بیاد دی اس ۷ سوار شه !!! دی اس ۷ قیمتش بیشتر از ۸۰۰ نیست، این ۸۰۰ هم که میگم همش واسه اتاق،ارگونومی و ظاهره کاره وگرنه موتوری هیچی نداره !!!!
1398/7/26
در عالی بودن برندهای آلمانی هیچ شکی نیست دوست عزیز ولی اینکه میگی ضعیفترین برند آلمانی از قویترین برند فرانسوی بهتره واقعاً حرف خنده داریه ، مثلا همیه دی اس 7 از همون تیگوان یا مینی که میگی بهتره یا مثلا دی اس 5 در مقایسه با پاسات ، در ثانی مینی رو به این خاطر مثال زدم که با وجود اینکه خودروی کوچکی هست و مثل دی اس کاربردی نیست قیمتش به قول شما بیشتر از 800 ، 900 میلیون هست که واقعاً ارزش خریدن نداره ، به جای این خودروی کوچک که واقعا صندلی ردیف عقب و صندوقش نمایشی هست میشه یه ماشین شاسی بلند مثل همین تیگوان یا دی اس 5 یا حداقل یه سدان بزرگ که کاربردی تر باشه خرید . ولی در کل در شرایط کنونی که قیمت تمام خودروها فضایی شده به نظر بنده هیچکدام از خودروهای وارداتی و ساخت داخل ارزش خریدن ندارن حتی همون بی ام و سری 7 که لوکسترین خودروی در حال حاضر هست با قیمت بیش از 2 میلیارد اصلا خریدنش توجیح نداره چون اصلا قیمتها واقعی نیست .
1398/7/28
دیگه قضاوت در این موضوع رو بگذارید به عهده اهالی فن و صاحب نظران ! این سلیقه شماست . کسی که تجربه کاری تو این زمینه داشته باشه هرگز یه ماشین آلمانی رو نمیزاره زمین بره فرانسوی ورداره حتی اگه فرانسوی اش دی اس باشه !! قطعاً دی اس بهترین فرانسوی بازاره اما هرگز کیفیت سواری یک ماشین آلمانی رو نخواهد داشت ! از همون مینی گرفته تا اپل و پورشه . این رو زمانی متوجه میشید که یک دی اس ۷ کراس بک ، هشت سال کار کرده رو با یک پورشه کاینs هشت سال کارکرده مقایسه کنید !!! یا یک فلوکس گلف GTi کارکرده رو با دی اس ۵LS همون اندازه کار کرده مقایسه کنید ! پشتشون که بشینید به محض این که پاتون رو روی پدال گاز فشار بدید متوجه اختلاف کلاس برند ها خواهید شد !!! ماشین ها رو از روی کاتالوگ و کاغذ یا قیافه ظاهری نمیشه قضاوت کرد. ماشین های فرانسوی هرگز به گرد پای ماشین های آلمانی نخواهند رسید در هر سطحی . و علت گرانی ماشین های آلمانی هم در کل دنیا نسبت به فرانسوی ها یا کره ای ها همین هست !!!