موضوعات داغ

قیمت این خودروها در بازار کمتر از کارخانه است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو اظهار داشت: این هفته نوسان قیمت خودرو را داشتیم و در هفته گذشته نیز برخی از محصولات شاهد افزایش قیمت بودند. افزایش قیمت فقط در خودروهای داخلی به خصوص سمند و پژو در حدود 2 الی 5 میلیون تومان بود. در کل بازار روزهای آرامی را سپری می کند و تعداد معاملات در بازار خودرو نیز بسیار کم است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، وی ادامه داد: قیمت خودروهای وارداتی و مونتاژی در 20 روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. در محصولات سایپا، تیبا و ساینا فاکتور می شود، اما عدم فاکتور پراید از جمله پراید 111 باعث افزایش قیمت این خودرو شده است. با توجه به اینکه شاهد نوسانات ارزی نیستیم، تغییرات قیمت در برخی از محصولات در حد 1 تا 2 میلیون تومان طبیعی است. همچنین اگر عرضه به خوبی صورت گیرد، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار از بین می رود، اما اگر عرضه به صورت روزانه صورت نگیرد افراد قیمت ها را بالا می برند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در ادامه درباره آخرین وضعیت قیمت ها گفت: طبق آخرین قیمت های اعلام شده در بازار، پراید 131 حدود 43 میلیون تومان و مدل 111 این خودرو نیز تقریبا 46 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد. خودروهای ساینا و تیبا هاچ بک نیز در حدود 57 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورده است. در محصولات ایران خودرو، پژو 206 نسخه فول آن 82 میلیون تومان و نسخه بدون ضبط و سنسور 78 میلیون و 500 هزار تومان است. سمند 77 میلیون تومان، پژو 405 در حدود 73 میلیون تومان معامله می شوند. قیمت محصولات مونتاژِی مانند پژو 2008 با قیمت 304 میلیون تومان و سراتو با قیمت 281 میلیون تومان خرید و فروش می شوند.
موتمنی در ادامه در خصوص قیمت خودروهایی که در بازار کمتر از کارخانه قیمت دارند گفت: محصولات مدیران خودرو چنین شرایطی را دارند و تقریبا 15 تا 45 میلیون تومان زیر نرخ شرکت در بازار فروخته می شود. دلیل هم این است که خریدار وجود ندارد، ضمن اینکه نرخ این خودروها در زمان نوسانات ارزی اعلام شد و هنوز شرکت ها نرخ را کاهش نداده اند. سراتو نیز چنین شرایطی دارد و توسط کارخانه 295 میلیون تومان فاکتور می شود، اما نرخ این خودرو در بازار 281 میلیون تومان است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد