موضوعات داغ

کدام کشورها دارای محدودیت واردات خودروهای دست دوم هستند؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
به عقیده کارشناسان واردات خودروهای دست دوم تجربه ای است که می تواند باعث بهبود کیفیت، کاهش قیمت خودروهای داخلی و ایجاد فضای رقابتی در کشورها شود. در بسیاری از کشورها واردات خودروهای دست دوم نتایج مثبتی به همراه داشته است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، مدتی است موضوع واردات خودروهای خارجی کارکرده بدون داشتن تعرفه واردات در کشور مطرح است و هدف از این طرح کنترل قیمت ها و بازار عنوان می شود.
در ادامه کشورهایی که که در آنها واردات خودروهای دست دوم با محدودیت روبه رو هستند، معرفی شده اند:
چین: فقط واردات خودروهای نو مجاز است. دریافت کنندگان برای واردات خودروهای جدید به شانگهای باید مجوز واردات داشته باشند.
کویت: واردات خودروهای دست دوم با عمر بیش از 5 سال ممنوع است. افراد فقط می توانند یک خودرو وارد کنند و در صورت واردات بیش از یک خودرو، باید از طریق شرکت ها اقدام کنند.
عراق: فقط خودروهایی خارجی که کمتر از دو سال از تولید آنها می گذرد مجوز واردات دارند.
مصر: واردات خودروهای خارجی با عمر حداکثر یک سال ممنوع است.
بولیوی: واردات خودروهای دست دوم ممنوع است.
لیبی: واردات انواع وسایل نقلیه با عمر بیش از 5 سال ممنوع است.
هائیتی: واردات خودروهای کارکرده مجاز نیست.
عربستان سعودی: واردات خودروهای خارجی معمولی، اتوبوس و کامیون های سبک بیش از 5 سال و کامیون های سنگین بیش از 10 سال ممنوع است. همچنین استفاده از خودروهای دست دوم آسیب دیده برای پلیس و تاکسی ممنوع است.
لبنان: واردات خودروهای دست دوم خارجی با عمر بیش از 8 سال مجاز نیست. واردات کامیون های دیزلی با عمر بیش از 5 سال ممنوع است.
روسیه: واردات خودروهای دست دوم ممنوع است.
پاراگوئه: واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از 10 سال مجاز است.
پاکستان: واردات خودروهای دست دوم خارجی با عمر بیش از 3 سال ممنوع است.
سوریه: واردات خودروهای دست دوم ممنوع است.
تونس: واردات خودروهای دست دوم مجاز نیست.
یمن: واردات خودروهای دست دوم با عمر بیش از 7 سال ممنوع است. واردات خودروهای آسیب دیده ممنوع است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/27
اگه قانون اجازه بده که خودرو دست دوم با تعرفه پایین وارد بشه، نتیجه‌اش میشه اینکه کلی افراد حتی با بودجه زیر ۱۰۰ میلیون تومان متقاضی واردات خودرو می‌شن.
اما در شرایط کنونی که با کمبود ارزهای خارجی از قبیل دلار‌ روبرو هستیم، تناسب و تعادل عرضه و تقاضا در بازار ارز به هم خواهد خورد و قیمت آن دچار‌ افزایش و حتی جامپ خواهد شد.
این اتفاقات در نهایت منجر به بی‌ارزش شدن بیشتر پول ملی، تعطیلی کارخانجات و ... می‌شود که پس از مدتی حتی پراید ۵۰ میلیون نیز برای خرید موجود نخواهد بود.
1398/7/29
سلام آقای محمد.شما قصه تعطیلی کارخانه ها رو دارین یا نگران سرمایه ای هستین که در این بازار بی در وپیکر گذاشتین و سود خوب هم میبرین؟.معلومه با ورود خوردرو های دست دوم (که خیلی بهتر از این تولیدات داخلی هست)دست خیلیها از رانتها و سودهای بی حساب و کتاب کوتاه خواهد شد(اگر این هم تبدیل به رانت و مافیا نشه)اتفاقا باعث رونق و با کیفیت شدن تولیدات داخلی خواهد شد خودرو ساز داخلی وارد رقابتی میشه که مجبوره ماشین خوب تولید کنه.در ضمن هیچ اشکالی هم نیست که کسی با صد میلیون یا حتی کمتر ماشین وارد کنه.همه مردم کشور حق و لیاقت ماشین خوب سوار شدن رو دارن......
1398/7/28
چرا از ایران نامی نبردی؟ چرا تو ایران ممنوع هست؟ چرا توی ایران ۳۰۰ درصد گمرکی، اون هم فقط خودروهای صفر مجاز هست؟ چرا برای رقابت توی ایران اون هم خودروهای صفر با قیمت بین المللی وارد نمیکنند؟ خواهش میکنم جواب بدین!!!