موضوعات داغ

آیا سهمیه کارت سوخت جایگاه داران باز هم کاهش می یابد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اوایل خردادماه سال جاری بود که خبر الزام استفاده از کارت سوخت شخصی برای سوخت گیری منتشر شد و آن طور که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد، قرار بود که ابتدا این طرح در 20 مرداد سال جاری در چهار کلان شهر اجرایی شود. البته تاریخ اجرای این طرح بدون هیچ توضیحی به 22 مردادماه تغییر کرد و هدف آن نیز سامان دادن به میزان مصرف و کنترل قاچاق سوخت عنوان شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، بعد از اجرایی شدن طرح در 22 مردادماه، تا اوایل شهریورماه سال جاری شاهد تغییرات چندانی در این حوزه نبودیم و کارت سوخت جایگاه داران در اختیار همگان قرار می گرفت و هر فردی به هر میزانی که تقاضا داشت، سوخت گیری می کرد. اما از ابتدای شهریورماه میزان سوخت گیری با کارت سوخت جایگاه داران از 60 لیتر به 30 لیتر کاهش یافت و به تازگی نیز در 16 مهرماه این میزان سوخت گیری به 20 لیتر کاهش پیدا کرد.
در حال حاضر زمزمه هایی مبنی بر کاهش مجدد سهمیه به گوش می رسد که طبق گفته های فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، قرار بود که سهمیه کارت سوخت جایگاه داران به صورت پلکانی کاهش یابد، اما تاکنون برنامه جدیدی ابلاغ نشده است.
وی همچنین از افزایش استقبال از کارت سوخت شخصی گفت و اعلام کرد که روند رشد استقبال از این طرح بسیار بهبود یافته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد