موضوعات داغ

آیا پژو 301 می تواند با کیا سراتو و چری آریزو 5 رقابت کند؟

عکس مطلب اول
در هفته گذشته، کلینیک تجاری سازی نسخه داخلی پژو 301 با دعوت از جمعی کارشناسان صنعت خودروی کشور و همچنین مشتریان برگزار شد و قرار است که این خودرو در بازار کشور رقیبی برای "کیا سراتو مونتاژ داخل"، "چری آریزو 5" و یا دیگر خودروهای همکلاس خود باشد. حال در این گردهمایی با هدف جایگاه یابی و همچنین ارزیابی میزان مقبولیت نسخه داخلی پژو 301 قبل از اینکه راه اندازی شده و در بازار کشور عرضه شود، در قالب پرسشنامه با دو خودروی رقیبش یعنی "کیا سراتو مونتاژی" و همچنین "چری آریزو 5" مقایسه شد که در این پرسشنامه توانست نمره خوبی از سوی شرکت کنندگان و جمعی از کارشناسان خبره صنعت خودروی کشور در بخش های مختلف دریافت کند.
در این پژوهش خودروی پژو 301 از جهاتی مختلف با رقبایش مقایسه شد که در این خصوص می توانیم به طراحی ظاهری، امکانات، ایمنی و همچنین تجهیزات بکار رفته در آن اشاره داشت و در این بین توانست نمرات بسیار خوبی در بخش طراحی و ایمنی یا نمره قابل قبول و مناسبی در خصوص امکانات و تجهیزات بکار رفته در خود کسب کند و بهتر از رقبای جا افتاده خود در بازار ظاهر شود، البته نباید فعلا بر روی این نمرات و نظرسنجی حساب باز کرد، زیرا پژو 301 هنوز وارد بازار نشده و نمی توان به طور قطع در رابطه با مزیت ها و برتری های این خودرو نسبت به رقبایش در بازار کشور صحبت کند و تنها پس از عرضه و انجام تست های مختلف بر روی آن می توانیم در رابطه با خوب بودنش نسبت به رقبا حرف زد.
در ادامه بد نیست بدانید که خودروی پژو 301 به همراه دو گیربکس دستی و اتوماتیک و تنها با پیشرانه چهار سیلندر 110 اسب بخاری به همراه سیستم های ایمنی و تجهیزات رفاهی بسیار خوب توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. پیشرانه ای که با توجه به حجم موتور و توان خروجی، برتری آن را در مقابل حریفان خود مخصوصاً کیا سراتو سایپا زیر سوال می برد. اما باید تا عرضه نهایی این خودرو به بازار آزاد صبر کنیم و در عمل شاهد عملکرد پژو 301 در بازار باشیم.
به خصوص که قیمت پژو 301 هنوز به شکل رسمی توسط ایران خودرو اعلام نشده است ولی تاکنون تمام گمانه زنی ها بر قیمتی بین 130 الی 200 میلیون تومان استوار بوده که به شکل قابل توجهی کمتر از قیمت عرضه خودروهایی مانند کیا سراتو و چری آریزو 5 به نظر می رسد، مگر آنکه مدیران ایران خودرو قصد داشته باشند تا به بهانه قابلیت رقابت پژو 301 با خودروهای مذکور، قیمت عرضه نسخه های فول آپشن را افزایش دهند که در این صورت باید منتظر اعلام قیمت و مشخصات نسخه نهایی پژو 301 ماند و دید که چه بر سر بازار نیمه جان خودرو کشور خواهد آمد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/29
فرانسه و چین آشغال ترین ماشینهای دنیا رو میسازن
1398/7/30
حالا راست میگی۲۰۰۸ برامون بخر بعد بیا اینجا حرف بزن انگار خودش بنز داره
1398/7/29
سراتو آریزو خیلی بهتر از پژو سیسدویکه موتور پژو سیسدو یک دویستوششه پژو سیسدو یک اثلن نمیتونه با آریزو و سراتو رقابت کنه با تشکر از بانگ خودرو
1398/7/29
خیر. شک نکن
1398/7/29
مگه پژو نرفته؟
اینو از کجا درآوردن؟ چطور میخوان ادامه بدن؟
1398/7/30
آخه چرا بايد يه ماشين با موتور tu5 بتونه با سراتو و آريزو رقابت كنه ؟
نه قواى فنى و نه قيافه بهترى داره
فقط شايد آپشن بيشترى داشته باشه كه باز اونم معلوم نيست
1398/7/30
بیشک گیربکس 301 که شش سرعته آیسینه بهتر از گیربکس آریزوست اما در مقابل سراتو تقریبا در یک سطح. اما از نظر موتوری سراتو بهترینه و بعد آریزو و آخر 301. از نظر آپشن هم فعلا نمیشه چیزی گفت اما با توجه به بحثهایی که شده، بیشک سراتو در این زمینه بدترینه، چون حتی ترمزاش دیسکی نیست و کنترل پایداری نداره. اگر و فقط اگر پژو301 با موتور توربویی که روی پژو2008 بوده، میومد، من چشم بسته میگفتم با اختلاف زیاد بهتر از سراتو و آریزوست. اما تقریبا احتمال رخ دادن این موضوع زیر 1درصده. گرچه امیدوارم ایران خودرو برای تعداد بسیار محدود و عده ای خاص، این کار را کنه.