موضوعات داغ

تفاوت کیفیت بنزین در شهر‌های مختلف طبیعی است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس کیفیت بنزین در شهرهای مختلف متفاوت بوده و بنزین توزیع شده در شهرهایی مانند اراک و بندرعباس به مراتب کیفیت بالاتری دارد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن بهرام نیا ضمن تائید مجدد بر موضوع یکسان نبودن کیفیت بنزین در شهر های مختلف کشور اظهار کرد: «بنزین توزیعی در شهر های مختلفی مانند اراک و بندرعباس به مراتب با کلان شهرها متفاوت است. توزیع بنزین در برخی شهرها استاندارد گزارش شده و در برخی از شهرها این چنین نیست.»
وی یکی از دلایل یکسان نبودن کیفیت بنزین در شهر های مختلف را کمبود بنزین یورو 4 دانسته و گفت: «از آن جا که در شهرهای کوچک بحث آلودگی هوا مطرح نیست توزیع بنزین یورو 4 در شهر های پرتراکم و پرمصرف اولویت بالاتری دارد. هرچه کیفیت بنزین بالاتر و خالص‌تر باشد تعداد مصرف کننده آن هم بیشتر می‌شود، البته این کیفیت بستگی به پالایشگاه‌ها هم دارد.»
وی در خصوص رسیدگی به موضوع متفاوت بودن کیفیت بنزین نیز گفت: «تنها مرجع صاحب صلاحیت در ارزیابی انطباق فرآورده نفتی با استاندارد مورد نظر، سازمان ملی استاندارد است که با توجه به استاندارد‌های موجود اجازه تولید و صادرات بدهد.»

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد