موضوعات داغ

علت رشد مقطعی قیمت برخی خودروها در بازار اعلام شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
گفته می‌شود افزایش جزئی قیمت برخی از خودروها در بازار مقطعی بوده و حاصل موج روانی است که توسط برخی از دلالان ایجاد شده است.
به نقل از پرشین خودرو، در هفته های پایانی تابستان سال جاری قیمت خودروهای موجود در بازار به سمت کاهش شدن پیش می رفت تا اینکه با شروع فصل پاییز قیمت ها روند صعودی به خود گرفته و با گذشت دو ماه همچنان این شرایط ادامه دارد.
افزایشی شدن قیمت خودرو ها در حال رخ می‌دهد که بازار سکه و ارز جریان با ثبات و آرامی را در دو ماه اخیر داشته و نوسان قیمتی چندانی در این بازارها مشاهده نمی شود.
از طرف دیگر تعدادی از کارشناسان و فعالان بازار خودرو نیز پیش‌بینی می کردند که با تثبیت نرخ ارز در هفته های آتی بازار خودرو نیز با تغییر خاصی روبرو نخواهد شد که متاسفانه این پیش بینی رخ نداد.
این نکته نیز قابل ذکر است که هر ساله با ورود به فصل پاییز بازار خودرو با افت تقاضا همراه شده و خرید و فروش خودرو به کمترین میزان خود می رسید.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران معتقد است افزایش جزئی قیمت برخی از خودروها حاصل کاهش صدور فاکتور توسط شرکت های خودروسازی بوده و اگر متقاضیان واقعی خودرو دست نگه داشته و کمی صبر کنند این موج روانی فروکش خواهد کرد.
سعید موتمنی در این خصوص اظهار کرد: دلالان به دنبال کاهش عرضه خودرو قیمت‌ها را سلیقه‌ای افزایش داده و طرح چنین التهاباتی در بازار عمدتا از سوی سایت های خرید و فروش صورت می پذیرد.
وی در ادامه افزود: بررسی‌های میدانی بازار خودرو نشان می‌دهد که این بازار از ثبات نسبی برخوردار بوده و تنها در خصوص خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان کمی نوسان قیمت وجود دارد. در شرایطی که نوسان ارزی وجود ندارد هیچ کالایی نمی‌تواند نوسان قیمت داشته باشد. کاهش عرضه که در این شرایط می‌تواند بر روی اوضاع بازار تاثیر گذار باشد که این موضوع نیز مقطعی است.
موتمنی در ادامه تاکید کرد: بر خلاف برخی اظهارات توقف تولید و عرضه تعدادی از خودروها نمی تواند دلیل افزایش قیمت خودرو در بازار باشد همانگونه که برخی از خودروهای وارداتی و مونتاژی با وجود توقف عرضه در بازار نه تنها با کاهش قیمت مواجه نشده بلکه در مسیر افزایشی نیز قرار گرفتند.
این فعال بازار خودرو در انتها به خریداران توصیه کرد: هر خودروی قیمت واقعی دارد و مشتریان بهتر است که با هر قیمتی اقدام به خرید و فروش خودرو نکنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/7
ما که کف بازار خودرو هستیم ،اصلا هیچ مشتری نمیبینیم که بیاد داخل نمایشگاه سلام و احوال پرسی کنه چه برسه به خرید !!!! حالا شما هی اعلام کنید قیمت رفت بالا ! قیمتها کاهشی شد ! قیمتها فلان شد و بهمان شد !!! آقا جان اصلا مشتری وجود نداره که پول بده ، شما چجوری قیمت گذاری میکنید اصلا !