موضوعات داغ

سرعت بلادهاوند LSR در کمتر از ۲۰ ثانیه به ۵۳۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
یکسال پیش بود که اعلام شد ساخت خودروی بلادهاوند که رکورد سرعت روی خشکی را خواهد زد دوباره به جریان افتاده و نام آن به بلادهاوند LSR تغییر کرده است. طی این مدت، رنگ این خودرو با موتور جت تغییر کرده و فناوری آن پیشرفته‌تر شده و تیم سازنده در آفریقای جنوبی در حال تست آن هستند. هدف نهایی تیم این است که به سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند، اما فعلا سرعت حدود ۵۰۰ کیلومتری هم این تیم را راضی نگه می‌دارد.
این تیم در حال تست این خودرو در هاسکینپان در صحرای کالاهاری هستند، جایی که بلادهاوند قبلی هم در آن‌جا تست شد. این آزمایش‌های سرعت در مراحل مختلف انجام شده و تمام موارد از جمله تجهیزات داخل خودرو تا قدرت مانور شاسی تحت شرایط و سرعت‌های مختلف را بررسی خواهند کرد. اطمینان از اینکه موتور اصلی کارش را به خوبی انجام می‌دهد یکی از مهم‌ترین بخش‌های این آزمایشات است. این موتور به صورت مستقیم از جت جنگنده یوروفایتر تایفون برداشته شده است.
بلادهاوند LSR

بلادهاوند LSR

در این تست شاهد استفاده از این موتور جت برای اولین بار بودیم که قدرت خیلی زیادی هم تولید می‌کند. پس از استفاده از این موتور، سرعت بلادهاوند LSR در کمتر از ۲۰ ثانیه از ۸۰ کیلومتر بر ساعت به ۵۳۵ کیلومتر بر ساعت رسید. پس از آن موتور خاموش و مقاومت خودرو در برابر چرخیدن محاسبه شد. در این تست همچنین شاهد بادهای جانبی قدرتمندی بودیم که به تشخیص محدودیت‌های اجرای تست در شرایط طوفانی کمک کرد.
اندی گرین راننده بلادهاوند و صاحب رکورد بیشترین سرعت در خشکی درباره این آزمایشات گفت:
ما امروز دو تا تست موفق انجام دادیم و در دومین آن‌ها به سرعت نهایی ۵۳۵ کیلومتر بر ساعت رسیدیم – در واقع در کمتر از ۱۳ ثانیه سرعت خودرو از ۸۰ به ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید. باد شدیدی با سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن بود که نشانگر محدودیت اجرای آزمایشات در این شرایط آب و هوایی بود. خوشحالیم که آزمایش موفقی را پشت سر گذاشتیم، و حالا به سراغ شکستن رکورد سرعت‌های بالاتر می‌رویم.
این تست آغازگر آزمایشات سرعتی است که در نهایت منجر به ثبت رکورد جدید جهانی خواهد شد. فعلا گرین این رکورد را با سرعت ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت در سال ۱۹۹۷ در اختیار دارد. اگر این رکورد شکسته شود، تیم سازنده بلادهاوند LSR قصد دارند سال آینده برای شکستن رکورد ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت هم تلاش کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد