موضوعات داغ

آیا این مدل، مرسدس AMG GT نسل بعدی است؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سال آینده مرسدس AMG GT با سری بلک جدید از خط تولید خارج می‌شود، اما از همین حالا می‌دانیم توسعه نسل بعدی آن در حال انجام است. GT کنونی از سال ۲۰۱۵ تاکنون در حال تولید بوده، پس باید نسخه جدیدی از خودروی اسپرت ای‌ام‌جی تولید شود تا بتواند با پورشه ۹۱۱ جدید رقابت کند.
هنوز تصویری از مرسدس ای ‌ام‌ جی GT نسل بعدی لو نرفته، اما شاید واحد پرفورمنس این شرکت طی ویدیویی که از دیدار لوئیس همیلتون با مرکز طراحی مرسدس بنز در آلمان منتشر کرده باظرافت ظاهر اولیه این GT جدید را افشا کرده باشد.
در این ویدیو همیلتون به کانسپت ویژن مرسدس می‌باخ ۶ کابریوت نزدیک می‌شود. اما در ثانیه ۳۵ ویدیو تمرکز افراد حاضر روی مدلی گلی از یک کوپه دودر قرار می‌گیرد. آیا این اولین تصویر از مرسدس AMG GT نسل بعدی است؟
مرسدس AMG GT

مرسدس AMG GT

این مدل گلی ابعاد مناسب، گلگیرهای عضلانی و طراحی تهاجمی شبیه مرسدس ای‌ام‌جی وان دارد، پس ممکن است مدل‌های آینده ای‌ام‌جی از نظر طراحی شبیه ابرخودروی پرچمدار این خودروساز باشند. این قطعا پیشرفت خوبی نسبت به GT کنونی است. مرسدس بنز تایید نکرده این مدل گلی چیست، اما در پاسخ به کاربری که کامنت داده بود آیا مدل‌های بعدی ای ‌ام ‌جی GT به این شکل خواهند بود گفت:
باید صبر کنیم و ببینیم آینده چه نقشه‌ای برای ما دارد.
گزارش جدیدی ادعا کرده نسل دوم GT از همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوشارژ نسل قبلی استفاده می‌کند، که در کنار یک سیستم نیمه هیبریدی قرار خواهد گرفت. البته ترانس اکسل برای هماهنگ شدن با سیستم رانندگی چهار چرخ در برخی مدل‌ها دوباره طراحی خواهد شد.
مرسدس AMG GT کنونی توان ۵۷۷ اسب بخار دارد، اما این ارتقاها قدرت آن را ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور آن را به ۹۵۰ نیوتن متر افزایش می‌دهد. مرسدس ای ‌ام‌ جی هنوز تایید نکرده GT جدید چه زمانی رونمایی خواهد شد، اما انتظار داریم این اتفاق تا سال ۲۰۲۱ رخ دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد