موضوعات داغ

مدل مفهومی کیا Futuron ، بشقاب پرنده کره‌ای! +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالی‌که هم‌اکنون نمایشگاه SEMA در ایالات متحده برگزار می‌شود و هزاران خودرو تیونینگ شده به نمایش گذاشته شده‌اند، در قسمتی دیگر از جهان، یعنی شانگهای، کیا موتورز از مدل مفهومی جدید خودش، موسوم به کیا Futuron که با الهام‌گیری از سفینه‌ها و بشقاب پرنده‌های بیگانگان الهام گرفته شده، رونمایی می‌کند. این شاسی بلند کوپه، در جریان نمایشگاه بین المللی واردات چین که از دهم نوامبر آغاز به کار کرده است، رونمایی گردید. Futuron یا آینده روشن، نام این مدل مفهومی جدید کیا موتورز است که اشاره به آینده محصولات این شرکت کره‌ای دارد. کیا موتورز در آینده تمرکز بر ساخت خودروهای الکتریکی، به خصوص در سگمنت شاسی بلند تمرکز خواهد داشت تا همانند دو دهه گذشته، روندی رو به رشد در صنعت خودروسازی داشته باشد.
کیا Futuron

کیا Futuron

همان‌طور که گفتیم، کیا Futuron خودرویی تماما الکتریکی و در سگمنت شاسی بلند بوده و مجهز به سیستم تمام چرخ محرک است. کیا موتورز جزئیات فنی زیادی را از این خودرو منتشر نکرده است، اما در حال حاضر می‌دانیم ابعاد کیا Futuron به شرح زیر است: طول 4850 میلی متر، فاصله بین دومحور جالب توجه 3000 میلی متر و ارتفاع 1550 میلی متر. جلوپنجره الهام گرفته از ببر، که در محصولات اخیر کیاموتورز دیده شده‌اند، بر روی کیا Futuron نیز قرار گرفته و آن‌قدر گسترده است که چراغ‌های جلو را نیز در خود جای داده است.
همانند دیگر مدل‌های مفهومی الکتریکی که در مدت اخیر رونمایی شده‌اند، می‌توان کیا Futuron را در حالت تمام خودکار قرار داد. در این حالت، صندلی‌های جلو به عقب باز می‌گردند تا سرنشینان سفر راحت‌تری را تجربه کنند. طرح و نقش‌هایی از اژدها، زینت بخش ظاهر داخلی و خارجی کیا Futuron هستند که اشاره به فرهنگ کهن چینی دارد. این مدل مفهومی برای مونتاژ شدن و ورود به بازار، بیش از حد عجیب و غریب است، اما انتظار می‌رود رگه‌های طراحی این مدل مفهومی، در دیگر محصولات آتی کیا موتورز نمود پیدا کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد