موضوعات داغ

حذف آپشن از خودروهای تحویل فوری؛ آیا ایمنی خودروها کاسته می شود؟

عکس مطلب اول
در شرایط تحریم خودروسازان ایران با طراحی و ایده های نو قصد رقابت دارد، شاید حذف قطعات و آپشن ها خبر جدیدی نباشد، اما اینکه برخی از قطعات خودروهای دپو شده در کف انبار حذف می شوند، شاید خبر جنجالی باشد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، فعالان توییتری در واکنش به حذف قطعات و آپشن ها توسط خودروسازان نوشتند: خودروسازان با سرمایه های مردم تجارت می کنند. آنها خودروهای 206 فول اما بدون رادیو پخش، فاقد سنسور عقب، حذف ترمز دیسکی و .... را به مردم تحویل می دهند. این اقدام خودروسازان حکایت آش خاله است که همه جوره پای مردم است. خودروسازان همه کار می کنند تا خاص ترین خودروسازان دنیا باشند.
در رابطه با این موضوع، آرش محبی نژاد دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن اظهار داشت: اینکه می گویند حذف قطعات به تعداد خودروهای بیشتری رسیده از آن اطلاعی ندارم، اما خبر حذف آپشن ها را از سوی خودروسازان شنیده ایم. البته در مورد اینکه این حذف آپشن ها حق مشتری یا استاندارد بوده یا خیر، خودروسازان باید به آن پاسخ دهند.
جایگزینی قطعات بی کیفیت در تولید خودروها
از سوی دیگر احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان درباره چرایی حذف قطعات و آپشن ها در خودروها می گوید: دلیل اینکه حذف قطعات و آپشن ها به خودروهای بیشتری رسیده، عدم تحویل به موقع قطعات از سوی قطعه سازان است و این به معنای کم فروشی خودروسازان نیست.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر صنعت کشور تحریم است و خودروسازان نیز برخی از قطعات غیرایمنی را از خودروها حذف و بابت آن نیز پولی از مردم نمی گیرند. به عنوان مثال برخی از محصولات مانده در کف انبار به کمبود قطعات فولادی باز می گردد، یعنی قطعات آلومینیومی را جایگزین برخی قطعات فولادی کرده اند.
وی در پایان درباره حذف قطعات ایمنی در خودروها بیان داشت: قطعا هیچ خودروسازی خودروی بدون ترمز به مردم تحویل نمی دهد. خودروسازان حق ندارند از قطعات ایمنی خودرو کم کنند.

*گروه صنعتی ایران خودرو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که قطعات ایمنی محصولات این گروه خودروسازی هرگز از تولیدات خودروهای تحویل فوری حذف نشده است و این خودروها همچنان با دریافت استانداردهای موجود و مانند گذشته به مشتریان واگذار خواهد شد.
چندی پیش درپی انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف آپشن قطعات ایمنی از خودرو های تحویل فوری، گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که این خبر از اساس خلاف واقع است و بیان این گونه اظهارات موجب ایجاد بی اعتمادی به صنعت خودروسازی داخلی خواهد شد و از آنجایی که شماره‌گذاری خودروها منوط به دریافت استانداردهای تعیین شده خواهد بود، به همین دلیل از اساس امکان حذف قطعاتی که با ایمنی خودروها در ارتباط هستند وجود ندارد.
گفتنی است که محصولات تولید شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو همچنان با در نظر گرفتن و طی کردن استانداردهای مصوب ملی و همچنین با رعایت تمامی ملاحظات کیفیت قطعات مربوط به ایمنی اتومبیل تولید خواهد شد. حال در این رابطه امکان ندارد که خودروسازان اقدام به کاهش قطعات ایمنی محصولات خود کنند و در این رابطه پلیس راهور هم از شماره گذاری آنان جلوگیری خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/17
واقعا ممنون که خودروی بدون ترمز نمیدن!!!! آدم میمونه چه بگه...