موضوعات داغ

سرمایه گذاری مشترک غول های اتومبیل ژاپنی و چینی در ماشین های الکتریکی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی تویوتا و شریک چینی خود یعنی "بی وای دی"، یک سرمایه گذاری مشترک در راستای تحقیق و توسعه وسایل نقلیه تمام الکتریکی و راه اندازی یک کارخانه جدید انجام خواهند داد. این سرمایه گذاری مشترک منجر به راه اندازی یک شرکت جدید خواهد شد که وظیفه اصلی آن طراحی و ساخت وسایل نقلیه تمام الکتریکی خواهد بود که در خاک چین مستقر شده و در سال 2020 تاسیس خواهد شد.
این سرمایه گذاری مشترک به صورت 50/50 توسط هر دو خودروساز بزرگ چینی و ژاپنی انجام خواهد شد و همچنین کارکنان و مهندسان این کارخانه جدید هم توسط هر دو خودروساز انتخاب خواهند شد. سرمایه گذاری مشترک میان بزرگ ترین تولید کننده اتومبیل درجهان (تویوتا) و همچنین بزرگ ترین تولید کننده وسایل نقلیه تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در جهان (بی وای دی)، بدون شک یک نتیجه شگفت انگیز خواهد داشت و پشتوانه قوی آنان باعث می شود تا سرعت راه اندازی کارخانه جدید افزایش پیدا کرده و همچنین محصولات شگفت انگیزی در خروجی این کارخانه بدست آید.
در حالی که شرکت خودروسازی تویوتا در بخش وسایل نقلیه تمام الکتریکی بسیار محتاط عمل کرده، اما "بی وای دی" خود را یک تولید کننده جدی ماشین های تمام الکتریکی و یا وابسته به سیستم های محرک الکتریکی در جهان معرفی کرده است که محصولات آن نه تنها در بازار داخلی چین، بلکه سایر بازارهای بزرگ بین المللی را هم پوشش می دهد. از طرفی دیگر شرکت خودروسازی تویوتا شناخت کامل بر روی بازارهای بین المللی دارد و همچنین برندی شناخته شده در جهان است و می تواند از تجربه خود برای موفقیت فروش محصولات جدیدش استفاده کند.
مدیر اجرایی تویوتا می گوید که هدف ما از تشکیل این اتحاد، ترکیب نقاط قوت شرکت خودروسازی "بی وای دی" در زمینه توسعه و رقابت محصولات آن در بازار وسایل نقلیه تمام الکتریکی در کنار کیفیت، ایمنی و همچنین فناوری مثال زدنی شرکت خودروسازی تویوتا خواهد بود تا بهترین وسایل نقلیه تمام الکتریکی برای تقاضای بازار و مصرف کنندگان فراهم شود. در این رابطه شکرگذار هستیم که شرکت خودروسازی تویوتا و BYD می توانند رقابت خود را کنار گذاشته و در زمینه توسعه وسایل نقلیه تمام الکتریکی با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد