موضوعات داغ

فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا از مدل‌های دنده دستی پیشی گرفت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تا سال ۲۰۱۵ خودروهای الکتریکی خیلی کمیاب بودند و فقط ۰.۳٪ بازار خودرو را در اختیار داشتند، در حالی که ۲٪ خریداران مدل‌های با گیربکس دستی را برای خود انتخاب می‌کردند. حالا این جریان تغییر کرده چون فروش خودروهای الکتریکی در حال افزایش و تقاضا برای مدل‌های با گیربکس دستی در حال کاهش است. این شاید مقایسه عجیبی باشد، اما نشانگر تغییر روابط بین رانندگان و خودروهای آن‌هاست.
این گزارش نشان می‌دهد با وجود اینکه خودروهای الکتریکی هنوز بخش کوچکی از بازار را در اختیار دارند، اما فروش آن‌ها نسبت به گذشته سه برابر شده است. در نقطه مقابل در سال ۲۰۱۹ تقاضا برای مدل‌های با گیربکس دستی در آمریکا به همان مقدار کاهش یافته است.
خودروهای کوچکی مثل فورد فیستا و شورلت کروز با گیربکس دستی در گذشته با قیمت کمتری نسبت به مدل‌های جدید فروخته می‌شدند. این روند دیگر ادامه ندارد و چون مدل‌های جدید دیگر با دنده دستی عرضه نمی‌شوند، این باعث شده فقط چندین مدل اسپرت یا قدیمی با گیربکس دستی مورد توجه مشتریان قرار بگیرند.
با این وجود تعداد مدل‌های با گیربکس دستی در بازار بیشتر از مدل‌های الکتریکی است: این نسبت فعلا ۴۰ به ۱۶ است. مدل‌هایی مثل پورشه ۹۱۱ کاررا S هم در بازار هستند که گیربکس دستی را بدون هزینه اضافی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. همچنین در لیست خودروهای با دنده دستی مدل‌های پرفورمنس و اقتصادی وجود دارند، اما قیمت بیشتر مدل‌های الکتریکی خارج از محدوده درآمد مردم قرار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد