موضوعات داغ

کلاهبرداری میلیاردی از طریق فروش خودروهای امانتی لوکس

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در تاریخ 25 فروردین سال جاری زنی میانسال با مراجعه به دادسرا از صاحب یک نمایشگاه فروش خودرو به علت کلاهبرداری شکایت کرد و پرونده به منظور رسیدگی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و شاکی با حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت، کارآگاهان را در جریان ماجرا قرار داد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، این زن میانسال در جریان توضیحات خود به کارآگاهان گفت: مدتی قبل خودروی رنو کلیوس خود را برای فروش به نمایشگاهی در خیابان مطهری به شخصی به نام یاسر تحویل دادم. این فرد بدون اطلاع من خودرو را با قیمت کمتر از عرف بازار با قیمت 500 میلیون تومان فروخته و پس از دریافت پول متواری شده است.
کارآگاهان پس از کسب اطلاعات، تحقیقات خود را آغاز کردند. در تحقیقات اولیه مشخص شد که سه شکایت مشابه به این شیوه در پلیس آگاهی ثبت شده است. کارآگاهان در تحقیقات میدانی متوجه شدند که دو فرد به نام های یاسر و حامد با معرفی خود به عنوان نمایشگاه دار و اجاره کردن نمایشگاه، اعتماد شهروندان را جلب و با وعده فروش خودروی آنان با قیمتی بالاتر از قیمت بازار، اسناد و مدارک خودرو را از مالکان دریافت و خودرو را با قیمت پایین تر از عرف بازار به فروش می رساندند و تا کنون در مجموع 15 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.
کاراگاهان در مرحله بعد مالک نمایشگاه را شناسایی و اقدام به تحقیق از وی کردند. این فرد نیز اعلام کرد نمایشگاه را به فردی که خود را حامد معرفی کرده ، اجاره داده است. کاراگاهان با بهره گیری از روش های علمی کشف جرم موفق به شناسایی مخفیگاه حامد در محدوده خیابان مطهری شده و در تاریخ 19 آبان ماه در جریان یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کردند.
در اعترافات حامد مشخص شد که یاسر به شهری در غرب کشور رفته و قصد فرار از کشور با پول مردم را دارد. در همین راستا با هماهنگی بازپرس پرونده، یک تیم مجرب به شهرستان ماکو مراجعه و یاسر را قبل از خروج از کشور دستگیر و پلیس اگاهی منتقل و این فرد نیز در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرد.
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران با تایید این خبر اعلام کرد که با توجه به دستگیری هر دو متهم پرونده، این افراد با صدور قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد