موضوعات داغ

128 میلیون ضرر، ماحصل کلاهبرداری خرید خودرو

عکس مطلب اول
فرقی نمی‌کند که شما درآمد چند صد میلیونی داشته باشید و یا یک‌میلیونی، در هر صورت به یک وسیله‌ی نقلیه برای گذران زندگی نیاز دارید از همین رو خرید خودرو از ملزومات اولیه زندگی است. اما با گرانی‌های موجود، امکان خرید خودروی صفرکیلومتر برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر نیست و باید به خرید خودرو دست‌دوم بسنده کرد.
معاملات خودرو را می‌توان یکی از پرحاشیه‌ترین معاملات در ایران دانست. انواع و اقسام کلاهبرداری‌هایی که فکر کنید به ویژه در خرید خودرو پیش می‌آید. به‌جرات می‌توان اظهار داشت که اگر کلاه خود را محکم نگه ندارید، از روی سرتان طوری برمی‌دارند که حتی فکرش را هم نمی‌کردید.
خرید خودرو به صورت کارکرده یا دست دوم نیز یکی از تورهای کلاهبرداران است که ممکن است شما را هم طعمه خود قرار دهند. کافیست سری به دادگاه‌ بزنید و از عمق کلاهبرداری‌های معاملات خودرو باخبر شوید. در ادامه به یکی از این موارد کلاهبرداری در خرید خودرو اشاره می‌کنیم که خریدار را با ضرر 128 میلیون تومانی روبرو کرده است.

تجربه تلخ خرید خودرو با 128 میلیون ضرر!
یکی از دوستان نتیجه طمع در خرید خودرو را اینگونه بیان می‌کند: بنده بودجه‌ای نزدیک به 350 میلیون داشتم و می‌خواستم سراتو سال 2016 خریداری کنم. به سایت‌های آگهی خودرو سر زدم و با مالک یک سراتو قراری را برای بازدید خودرو تنظیم کردم. قیمت این خودرو 340 میلیون بود که رقمی معقولانه به‌نظر می‌رسید.
به‌گفته مالک این خودرو فقط یک درب رنگ شده داشت. در حال بررسی خودرو بودم که یک فرد شیک‌پوش با تویوتا پرادو در محل قرار ما حاضر شد و گفت که آگهی را در سایت دیده و برای بازدید هماهنگ کرده است. خریدار دوم به شرکت همراه مکانیک زنگ زد و درخواست کارشناسی در محل داد. کارشناس پس از نیم ساعت در محل حاضر شد و دقیقا تنها ایرادی که از خودرو گرفت، همان یک درب رنگ‌شده بود.
تا اینجای کار من ناظر قضیه بودم اما یک لحظه با خودم فکر کردم که هم هزینه کارشناسی را ندادم و هم با خودرویی سالم روبه‌رو هستم. در نتیجه به فرد مالک گفتم که بنده قبل از آن فرد شیک‌پوش در محل حاضر شدم پس این خودرو حق من است و خودرو را خریدم. بلافاصله پس از تعویض پلاک برای تعویض روغن و فیلتر به مکانیک مراجعه کردم تا طی هفته آتی به سفر بروم. پس از هم کلام شدن با مکانیک و تعریف تجربه خرید سراتو 2015، مکانیک در کمال ناباوری به من گفت که خودرو چندین قطعه تعویض شده دارد و مشکل موتوری هم دارد.
دنیا جلوی چشمانم تیره و تار شد؛ فکرش را بکنید با هزار امید به‌فکر ثبت لحظات خوب در سفر با خانواده در خودروی جدید باشید اما در یک‌لحظه تمام امیدتان بسوزد. روز معامله را به خاطر آوردم و اولین کاری که کردم به شرکت همراه مکانیک که خریدار دوم از آنها کارشناسی گرفته بود، مراجعه کردم. اما متوجه شدم که در روز معامله هیچ کارشناسی از طرف همراه مکانیک برای کارشناسی خودروی سراتو اعزام نشده است. نماینده شرکت گفت این یکی از شگردهای قدیمی کلاهبرداران است که در آن فروشنده، خریدار دوم و کارشناس همگی همدست هستند و متاسفانه از نام و اعتبار شرکت‌های معتبر کارشناسی مانند همراه مکانیک سواستفاده می‌کنند.
این بار کارشناس همراه مکانیک، خودروی من را با دقت بررسی کرد و قیمت خودرو را 212 میلیون تومان برآورد کرد یعنی بنده 128 میلیون تومان از خرید این کیا سراتو ضرر کرده بودم!!

سپردن کار به کاردان، توصیه دوستانه به فرد ضرردیده
اگر این خریدار یک جستجوی ساده در گوگل داشت، متوجه می‌شد که در روز، تعداد زیادی طعمه این نوع کلاهبرداری یا روش‌های دیگر کلاهبرداری می‌شوند. یکی از آسان‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌ها در خرید خودرو برای دورماندن از انواع کلاهبرداری‌ها استفاده از روش خرید سفارشی خودرو است؛ یعنی سپردن کار به کاردان.

خرید خودرو

خرید خودرو

در خدمت خرید سفارشی خودرو، تیم همراه مکانیک خودروی مورد علاقه شما را جستجو می‌کند، بازدید و کارشناسی می‌کند و تنها خودروهای کارشناسی شده را به شما معرفی می‌کند.
همراه مکانیک اولین و بزرگ‌ترین مجموعه‌ای است که در زمینه کارشناسی تخصصی خودرو و فروش خودروهای کارشناسی‌شده فعالیت می‌کند. نمایشگاه‌ خودرو همراه مکانیک این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که با اطمینان خاطر خودروی کارشناسی شده را خریداری کنند. تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه همراه مکانیک کاملاً از نظر فنی و بدنه کارشناسی شده‌اند و گزارش کارشناسی آن‌ها به‌صورت آنلاین در سایت همراه مکانیک موجود است. این مجموعه توانسته با ارائه خدمت خرید خودروی کارشناسی شده تجربه خریدی مطمئن را برای خریداران خودرو ایجاد کند.

خرید خودرو

خرید خودرو

از مزایای خرید از نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• دریافت مشاوره رایگان خرید خودرو بر اساس بودجه و شرایط
• خرید خودروی کارشناسی شده (بخش‌های فنی، بدنه و آپشن‌ها)
• قیمت‌گذاری دقیق خودرو بر اساس ارزش واقعی آن
• ضمانت 7 روزه جبران خسارت
• ارائه خدمات حقوقی و عقد قولنامه به صورت رایگان
برای استفاده از این خدمت کافی است به سایت همراه مکانیک به نشانی hamrah-mechanic.com/car-buy مراجعه کرده و از این طریق تجربه شیرینی از خرید خودرو را داشته باشید.
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/24
اول نوشتین کارشناس همراه مکانیک هم با کلاهبردار گرامی همدست بوده بعد در ادامه از مزایای استفاده از کارشناسی همراه مکانیک تبلیغ میکنین !!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الان چیو باور کنیم، دم خروسو یا قسم حضرت عباس !؟