موضوعات داغ

هیوندای سانتاکروز، پیکاپ کره‌ای در سال 2021 وارد بازار خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای چندین سال است که به دنبال عرضه یک پیکاپ به بازار است، اما بازار داغ شاسی‌بلندها و ریسک عرضه یک پیکاپ، توسط شرکتی که تبحری در ساخت این گونه خودروها ندارد، عرضه هیوندای سانتاکروز را به تاخیر انداخته بود. حال در خبری جدید، هیوندای اعلام کرد از سال 2021 میلادی، این پیکاپ کوچک کره‌ای وارد بازار خواهد شد.
نخستین پیش نمایش از هیوندای سانتاکروز، در سال 2015 میلادی و در جریان نمایشگاه خودرو دیترویت به معرض نمایش گذاشته شد. این پیکاپ در کارخانه هیوندای، واقع در ایالت آلاباما مونتاژ شده و بازار اصلی آن، مشتریان ایالات متحده خواهند بود. یکی از رقبای اصلی هیوندای سانتاکروز در بازار آمریکا، هوندا ریجلاین خواهد بود. به بیان منتقدان و خبرنگاران خودرویی، این پیکاپ، نسخه بدون کابین یک کراس‌اوور کوچک، نظیر هوندا پایلوت بوده و پیکاپی دو کابین است.
هیوندای می‌گوید برای طراحی و توسعه سانتاکروز، 410 میلیون دلار در سایت تولیدی آلاباما سرمایه گذاری کرده است. خط تولید جدید، تجهیزات جدیدی را طلب می‌کند و علاوه برآن، 200 کارمند جدید نیز استخدام شده‌اند. علاوه بر هیوندای سانتاکروز، سدان‌های هیوندای الانترا و هیوندای سوناتا در این سایت تولیدی نیز مونتاژ می‌شوند. هیوندای اعلام جزئیات بیشتر در مورد این خودرو را به اواخر سال 2020 موکول کرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/3
دمتون گرم