موضوعات داغ

آئودی S8 جدید با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۳.۶ ثانیه + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید انتقاداتی به عرضه تعداد زیادی شاسی‌بلندها توسط آئودی وجود داشته باشد، اما این خودروساز خیلی خوب می‌داند چطور یک سدان بزرگ و سریع بسازد. شاید ظاهر آئودی S8 جدید با A8 دیزلی تفاوت زیادی نداشته باشد، اما مهم‌ترین رازش موتور V8 توئین توربو ۴ لیتری آن است. برخلاف مدل‌های S جدید که در اروپا از موتور دیزلی استفاده می‌کنند، این پرچمدار آئودی فقط با موتور دیزلی عرضه خواهد شد.
به تازگی گروهی S8 جدید را در بارسلونا مورد آزمایش قرار دادند، یک سدان لوکس که اتفاقا شتابی شبیه ابرخودروها دارد. شاید آئودی ادعا کند شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل ۳.۸ ثانیه است، اما آئودی S8 در واقعیت این کار را در ۳.۶ ثانیه انجام می‌دهد. این زمان برای خودرویی با وزن ۲۲۳۰ کیلوگرم کاملا قابل توجه است.
همان‌طور که گفتیم S8 با دیگر محصولات آئودی اسپرت متفاوت است و باید به این نکته اشاره کرد که برخلاف مدل‌های قبلی ساخته شده توسط آئودی واقعا از چهار اگزوز بهره می‌برد. در فضای داخلی هم مثل نمای خارجی شاهد نکاتی هستیم که نشان می‌دهند با چیزی بیشتر از یک A8 ساده روبرو هستیم.
قیمت این مدل جذاب در آمریکا از ۱۲۹ هزار دلار آغاز می‌شود. با اضافه کردن آپشن‌های مختلف می‌توان حدودا ۵۰ هزار دلار به این مبلغ اضافه کرد. این آپشن‌ها شامل سیستم دید در شب، پکیج چرمی کامل و یک سیستم صوتی ۲۳ اسپیکر می‌شوند.
احتمالا S8 جدید مدت زیادی به عنوان جذاب‌ترین نسخه این برند باقی نماند چون نسخه الکتریکی آن با قدرت بیشتر به زودی عرضه می‌شود که جانشین S8 Plus قدیمی خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد