موضوعات داغ

وام 2.5 میلیون تومانی برای دوگانه سوز کردن خودروها به کجا رسید؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در اردیبهشت امسال مسئولان از اختصاص وام 2.5 میلیون تومانی برای دوگانه سوز کردن خودروها خبر دادند که چندان مورد استقبال قرار نگرفت، اما بعد از اصلاح قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، به نظر می رسد این وام متقاضیان زیادی داشته باشد. با توجه به اینکه ایران دارای بزرگترین ذخایر گازی جهان است، اما سهم گاز در سبد انرژی فقط 13 درصد بوده که بر اساس برنامه های انجام شده این سهم باید 76 درصد باشد که تاکنون محقق نشده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، بعد از اعلام تخصیص وام 2.5 میلیون تومانی برای گازسوز کردن خودروها، بر اساس اعلام مسئولان یک میلیون و 150 هزار نفر ثبت نام کردند و قرار بود به سه میلیون نفر وام تعلق گیرد و اولویت نیز با خودروهای پرمصرف مانند وانت و بعد از آن خودروهای فعال در اسنپ و تپسی بود. حال این سوال مطرح شده که با توجه به افزایش تقاضا برای دوگانه سوز کردن خودروها، باز هم برنامه ای برای اختصاص این وام وجود دارد؟
حمید قاسمی ده چشمه معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در رابطه با این موضوع اظهار داشت: برای اجرای این طرح در حال مذاکره با بانک ملت، بانک تجارت و پست بانک هستیم. در طرح قبلی حدود 2 میلیون نفر برای دریافت وام ثبت نام کردند، اما برای انجام مراحل بعدی حضور پیدا نکردند و ما امیدواریم که این طرح دوباره اجرایی شود.
در حال حاضر تعداد 2400 جایگاه سی ان جی در کشور وجود دارد که در این جایگاه ها بیش از 2478 کمپرسور نصب شده و در 91 جایگاه نیز نصب کمپرسور در حال اقدام است. همچنین میزان مصرف سی ان جی پس از افزایش قیمت بنزین نزدیک به 22 میلیون مترمکعب در روز پیش بینی می شود که به نسبت سال گذشته افزایش دو میلیون مترمکعبی دارد.
افرادی که خواهان گازسوز کردن خودروهای خود هستند، می توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات خودروهای گازسوز به آدرس www.irngv.ir مراجعه و از طریق زبانه تبدیل خودروها برای تبدیل خودروهای خود ثبت نام کنند. بعد از تکمیل ثبت نام در مدت یک هفته از طرف این اتحادیه پیامکی برای متقاضیان ارسال و این افراد با مراجعه به سامانه، می توانند نزدیک ترین محل مجاز به محل سکونت خود را برای تبدیل انتخاب کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد