موضوعات داغ

نگاهی به شرایط و قیمت تویوتا پریوس در بازار + جدول قیمت آذرماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از معدود خودروهای هیبریدی وارد شده به بازار ایران، تویوتا پریوس است که در فاصله کوتاهی، در دو مدل 2016 و 2017 وارد بازار گردید. این سدان کوچک و هیبریدی تویوتا، یکی از پرفروش ترین خودروهای هیبریدی در سراسر دنیاست و به تعداد زیاد در ناوگان حمل و نقل عمومی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد اندکی تویوتا پریوس وارد شده نیز در ایران به این امر اختصاص یافتند، که آن‌ها را می‌توان در تاکسی‌های بین‌شهری یا ناوگان تاکسی‌های فرودگاه دید. با این حال، به واسطه قیمت تویوتا پریوس در بدو واردات، که آن‌را هم سطح سدان‌های سایز بالاتر کره‌ای، نظیر هیوندای سوناتا قرار می‌داد، سدان سبز تویوتا در بازار، خریداران چندانی را نسبت به خود جلب نکرد. حال و پس از افزایش شدید قیمت سوخت، خریداران بازار خودرو، تازه متوجه وجود گوهری به نام تویوتا پریوس در ایران شدند، به همین دلیل همگام با سایر خودروهای هیبریدی، این خودرو نیز افزایش قیمت نسبی را در بازار تجربه کرد.

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس

این نسل از تویوتا پریوس در بازار ایران و جهان، به واسطه طراحی فضایی‌اش مشهور شده است. این سبک و فرم خاص از بدنه، با هدف دستیابی به بهترین ضریب آیرودینامیکی طراحی شده و با نخستین نگاه به قسمت جلو، می‌توان این نکته را متوجه شد. تویوتا پریوس، ابعاد و اندازه‌ای در حد تویوتا کرولا دارد، بنابراین می‌توان آن را یک سدان کوچک دانست. اصلی‌ترین رقیب این خودرو در بازار جهانی، هیوندای ایونیک است که به واسطه محدودیت واردات، از داشتن آن در ایران محروم بوده‌ایم.
تویوتا در طراحی فضای داخلی، سعی داشته تا محیط زیبایی را برای این خودرو اقتصادی خود طراحی کند. علاوه برآن، رگه‌هایی از طراحی خودروهای کوچک تویوتا، نظیر تویوتا یاریس را در پریوس نیز می‌توان دید. به عنوان مثال، مجموعه نشانگرها به جای آن‌که در جلوی راننده باشند، در قسمت مرکزی قرار گرفته‌اند. طرح دوگانه سفید-مشکی کابین، با وجود آن‌که ظاهری جذاب را برای فضای داخلی رقم زده، نیاز به دقت بیشتری برای نگهداری خواهد داشت. تویوتا پریوس، در سه تیپ A، B و C وارد بازار کشورمان شده است. تیپ A بسیار کمیاب است و اکثر نمونه‌های موجود در بازار، از تیپ B و C هستند. یستم صوتی JBL، 7 کیسه هوا، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS ، دوربین عقب و سنسور پارک در عقب، از امکانات معمول تویوتا پریوس‌های وارداتی به بازار ایران هستند.

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس

نام تویوتا در بازار جهان، با مفهوم کیفیت عجین شده و از این رو، می‌توانید مطمئن باشید هر تویوتایی که خریداری کرده‌اید، از نظر کیفیت و دوام، در نوع خودش بی‌نظیر خواهد بود. با این حال، به دلیل قیمت بالاتر محصولات تویوتا در مقایسه با هیوندای و کیا، به خصوص در بازار ایران، بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند به جای تویوتا پریوس، هیوندای سوناتا سوار شوند که بزرگتر، قوی‌تر، لوکس‌تر و راحت‌تر است. در سوی دیگر، تجربه رانندگی با تویوتا پریوس، به عنوان خودرویی با پیشرانه متفاوت، برای مخاطبان جذاب خواهد بود. همچنین با توجه به افزایش سه برابری قیمت بنزین آزاد، تویوتا پریوس می‌تواند گزینه مناسب برای افرادی باشد که علاوه بر کیفیت ساخت و برند خودرو، به مصرف سوخت و هزینه‌های نگهداری از خودرو اهمیت می‌دهند. همان‌طور که گفته شد، قیمت خودروهای هیبریدی در دو هفته پیشین، افزایش قابل توجهی داشته است. در جدول زیر، به بررسی قیمت تویوتا پریوس در بازار آزاد پرداخته‌ایم:
مدلتیپکارکردرنگبدنهقیمت
2017C39,000 کیلومترمشکیبدون رنگ385 میلیون تومان
2017B43,000 کیلومترسفیدبدون رنگ390 میلیون تومان
2017C52,000 کیلومترسفیدبدون رنگ395 میلیون تومان
2017C43,000 کیلومترخاکستریبدون رنگ440 میلیون تومان
2017C40,000 کیلومترسفیدبدون رنگ445 میلیون تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد