موضوعات داغ

نگاهی به قیمت پژو 2008 در بازار آزاد + جدول قیمت آذرماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تاکنون در یک سری از مقالات، به بررسی قیمت پژو 2008 در بازار آزاد پرداخته‌ایم. این خودرو پسابرجامی، در صورت ورود به هنگام و موفقیت آمیز به بازار، قادر بود تا تک تک کراس‌اوورهای رنگارنگ چینی را از گردونه رقابت خارج کند. اما تاخیرهای مکرر ایران خودرو در عرضه آن، به همراه بازگشت تحریم‌های خودروسازی، در نهایت شرایط مطلوبی را برای این فرانسوی بلندقامت رقم نزدند. ناگفته نماند کراس‌اوورهای چینی رقیب پژو 2008 نیز حال و روز خوبی ندارند. تنها مدتی بعد از تعلیق فعالیت‌های خودروسازان اروپایی در ایران، چینی‌ها نیز به تدریج بازار کشورمان را ترک گفتند، تا در نهایت مشتریان ایرانی مجبور باشند به محصولات وطنی بسنده کنند.
اگر از چند سال پیش، پیگیر اخبار خودرو بوده باشید، حتما با حواشی مختلف قیمت‌گذاری پژو 2008 آشنا هستید. این کراس‌اوور فرانسوی، در ابتدا قرار بود در چند تیپ مختلف، با امکانات و پیشرانه‌های متفاوت به بازار عرضه شود. اما در نهایت، ایران خودرو همان روند همیشگی خودش در خصوص ارایه محصولات فرانسوی را به اجرا گذاشت و پژو 2008 را تنها در یک تیپ و با موتور مشهور 1.6 لیتری توربوشارژر THP روانه بازار کرد. با توجه به مشخصات فنی و امکانات رفاهی پژو 2008، نزدیک‌ترین رقیب این خودرو در بازار، برادرش یعنی سیتروئن C3 است. از آنجایی‌که هر دو خودرو به واسطه تصمیم‌گیری ایران خودرو و سایپا، بسیار قوی‌تر از رقبای چینی خود ظاهر شدند، تنها قادرند با محصولات وارداتی و غیرچینی بازار به رقابت بپردازند. قیمت اعلامی آن‌ها نیز فراتر از برآوردهای اولیه بود، که نتیجه آن، کاهش طیف خریداران و سخت‌تر شدن رقابت برای پژو 2008 و سیتروئن C3 است.

پژو 2008

پژو 2008

پژو در بین خریداران اروپایی، همواره به لقب بنز فقرا شهرت داشته و دلیل این لقب، ارایه خودرویی مناسب طبقه متوسط، با ارزش خرید بالا از سوی این شرکت فرانسوی بوده است. تولیدات پژو در سال‌های اخیر، به خصوص در نسلی که نام اکثر محصولات این شرکت به عدد 7 ختم می‌شد، ظاهری نامطلوب داشتند که حاصل این طراحی نوآورانه، شکست محصولات مختلف نیمه لوکس پژو در بازار جهانی بود. با ورود سری جدید محصولات، خودروهای پژو ظاهر بهتری پیدا کردند و اکنون می‌توان رعایت اصول طراحی را در بدنه انواع مدل‌های پژو دید.
اکنون پژو 2008 به عنوان خودرویی زیبا و در عین حال نوآورانه، مشتریان مختلفی را به خود جلب می‌کند. علاوه بر ظاهر خارجی، در داخل کابین نیز پژو با رعایت اصول طراحی جدید خود، موسوم به i-Cockpit، سعی داشته تا فضای داخلی یک هواپیما را برای مشتری تداعی کند. فرمان کوچک و خوش دست پژو 2008، در کنار نمایشگر بزرگ لمسی، که اطلاعات مهم خودرو را نمایش می‌دهد، تجربه جالبی از رانندگی را برای شما مهیا می‌کند. تجربه‌ای که تنها در این پژو منحصر به فرد دیده می‌شود و شاید حتی خودروهای گران‌تر نیز قادر به ارایه چنین تجربه‌ای نباشند.
یکی از بزرگترین انتقادات به پژو 2008، مربوط به صندوق عقب آن می‌شود. حجم صندوق پژو 2008، حدود 410 لیتر است که برای یک کراس‌اوور شهری، رقمی مناسب به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با دو رقیب عمده وارداتی،‌ یعنی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی، که حجم صندوق بزرگتری دارند، پژو 2008 ضعیف ظاهر شده است. 6 کیسه هوا، سنسورهای نور و باران، دوربین عقب، کروز کنترل سیستم کمک در سربالایی HAC و سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS، عمده امکانات رفاهی مدل‌های مونتاژی ایران خودرو را تشکیل می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید، سقف پانوراما، سانروف، استارت دکمه‌ای و روکش چرمی صندلی‌ها، آپشن‌های حذف شده مدل مونتاژی در ایران هستند. این مورد، یعنی حذف امکانات رفاهی، موجب شده است که بخشی از خریداران پژو 2008، از مالکیت این محصول منصرف شده و به سمت خودروهای رقیب بروند.

پژو 2008

پژو 2008

در طی ماه‌هایی که از خروج شرکت فرانسوی پژو از بازار ایران می‌گذرد، قیمت پژو 2008 در بازار دستخوش نوسانات پیاپی بوده است. از ابتدای امسال تاکنون، شاهد ثبات نرخ در خصوص خودروهای وارداتی و گران قیمت بازار بوده‌ایم، که با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و سه برابر شدن نرخ آن، این تعادل مجددا بهم خورده است. در جدول زیر، به بررسی آخرین قیمت پژو 2008 در بازار آزاد پرداخته‌ایم. اگر علاقمند هستید تا از آخرین قیمت این شیر کوچک فرانسوی اطلاع پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم جدول زیر را دنبال کنید.
سال ساختکارکردرنگبدنهقیمت
1398صفرکیلومترسفیدبدون رنگ355 میلیون تومان
1398صفرکیلومترسفیدبدون رنگ355 میلیون تومان
1397صفرکیلومترسفیدبدون رنگ350 میلیون تومان
139624,000 کیلومترسفیدبدون رنگ300 میلیون تومان
139646,000 کیلومترسفیدبدون رنگ315 میلیون تومان

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/12
در جدولی که قرار دادین این دو مدل 98 صفر کیلومتر سفید با قیمت مشابه چه تفاوتی با هم دارند فقط جدول پرکردی.... !
1398/9/12
فك كنم رديف اخر و يكي مونده به اخر قيمتاش جابجاس فك كنم