موضوعات داغ

بزرگترین آلاینده هوای تهران موتورسیکلت های فرسوده هستند

عکس مطلب اول
همایون توفیقی مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: بر اساس مطالعات انستیتوی تحقیقاتی ژاپن (جایکا) که در زمینه آلودگی هوای تهران و چند کلانشهر دیگر انجام شده، نشان می دهد 75 تا 85 درصد از آلودگی تهران منشا آنها منابع متحرک مانند خودروها، موتورسیکلت ها و سایر وسایل نقلیه هستند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: در این بین موتورسیکلت های فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی تهران دارند. بر اساس قانون هوای پاک، موتورسیکلت سازان موظف شده بودند که موتورسیکلت های فرسوده را اسقاط کنند. طبق ماده 11 آئین نامه فنی ماده 2 قانون هوای پاک، شماره گذاری موتورسیکلت های بنزینی منوط به اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت است. با این اوصاف، اما در ماه پایانی سال گذشته این قانون به دلیل نبود زیرساخت های لازم برای اجرای این قانون به حالت تعلیق درآمد.
در اسفند سال گذشته موتورسیکلت سازان با حمایت وزارت صمت پیشنهاد حذف ماده مربوط به اسقاط موتورسیکلت های کاربراتوری را به دولت ارائه دادند و پس از بررسی توسط هیات دولت این درخواست مورد موافقت هیات دولت قرار گرفت.
توفیقی در ادامه بیان داشت: 15 درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به آلاینده ثابت مانند گازهای گلخانه ای ناشی از نیروگاه ها، پالایشگاه ها و سایر اکسیدهای کربن و متان ناشی از احتراق ها،کارخانه ها و تاسیسات صنعتی است.
وی در ادامه تصریح کرد: صنایع در مجموع 7 درصد در آلودگی هوای تهران نقش دارند که درصد بیشتری مربوط به صنایع بزرگ است که از سوخت فسیلی استفاده می کنند.
به گفته توفیقی، صنایع کوچک و متوسط نقش کمتری در آلودگی هوا دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد