موضوعات داغ

بوگاتی: موتور احتراق داخلی یک پیشرانه فوق‌العاده است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
از مدت‌ها پیش شایعاتی درباره تولید یک مدل تمام الکتریکی از بوگاتی شنیده می‌شود که تاکنون عملی نشده است. عده زیادی مایل هستند چنین خودرویی بالاخره ساخته شود، اما با توجه به مصاحبه جدید رئیس بوگاتی، چنین اتفاقی حداقل در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.
استیون وینکلمن رئیس بوگاتی طی یک مصاحبه تایید کرد تولید خودروهای الکتریکی فعلا در برنامه این خودروساز فرانسوی جایی ندارد. او با اشاره به اینکه موتور احتراقی همیشه از نظر ما بهترین پیشرانه بوده گفت:
موتور احتراقی یک پیشرانه فوق‌العاده است. چون قدرتش محدودیتی ندارد، شتاب آن فوق‌العاده است و برقی کردن خودرویی با موتور احتراقی باعث افزایش وزن آن می‌شود. این کار همچنین باعث می‌شود فاصله دو محور خودرو بیشتر شود.

بوگاتی

بوگاتی

شاید برخی فکر کنند بوگاتی به محیط زیست اهمیتی نمی‌دهد. موتورهای احتراقی پرقدرت، چندین دفتر و کارخانه بزرگ، نمایشگاه‌های خودرو و شبکه‌های تعمیر و نگهداری از خودروها، تمام این‌ها باعث تولید دی‌اکسید کربن خیلی زیادی می‌شوند، اما این شرکت قصد دارد آلودگی‌های تولیدی خودش را جبران کند. وینکلمن گفته به این منظور، بوگاتی در حال کار روی یک پروژه احیای جنگل است که طی آن ۴۰۰۰ درخت کاشته خواهد شد.
در مورد ساخت مدل الکتریکی در خط تولید این برند، وینکلمن گفته بوگاتی می‌تواند چیزی بیشتر از یک خودرو یا یک مدل تولید کند. او معتقد است چنین خودرویی ساخته بوگاتی می‌تواند یک شاسی بلند کاربردی و بدون آلودگی هوا باشد.
وینکلمن همچنین تایید کرده بوگاتی قصد ندارد رکورد سرعت جدیدی با شیرون ثبت کند. اگرچه این ابرخودرو قادر است سرعت نهایی بیشتری از ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت که چند ماه پیش ثبت کرده بود داشته باشد، اما وینکلمن قصد ندارد پول و زمان بیشتری صرف ثبت رکورد جدیدی در این زمینه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد