موضوعات داغ

شاسی بلند لوکس جنسیس GV80 بزودی وارد بازار خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تمایل شدید خریداران بازار جهانی به خودروهای شاسی‌بلند، موجب شده تا اکثر خودروسازان، جایگاهی مخصوص برای این سگمنت از خودروها را در سبد محصولاتشان، در نظر بگیرند. حتی سخت‌گیر ترین خودروسازان، نظیر فراری و لامبورگینی، بر روی توسعه خودروهای شاسی بلند برند خود تمرکز دارند و اکنون برند لوکس هیوندای، یعنی جنسیس نیز دست از لجبازی برداشته است. بنابر اعلام رسمی، شاسی بلند لوکس جنسیس GV80 که نخستین شاسی بلند این برند لوکس کره‌ای است، در سال 2020 وارد بازار خواهد شد.
تصاویر این شاسی بلند کره‌ای، برای نخستین بار از طریق شبکه‌های اجتماعی به بیرون درز پیدا کرد. جنسیس GV80 در صورت ورود به بازار، رقیب خودروهایی همچون بی ام و X5، مرسدس بنز GLE و آئودی Q7 خواهد شد. انتظار می‌رود رونمایی رسمی از این محصول، در اوایل سال 2020 صورت گرفته و نسخه‌های تولید انبوه آن، چندین ماه بعد روانه بازار شوند. جنسیس قصد داشت با رونمایی ناگهانی از این شاسی بلند متوسط و لوکس، بازار را غافلگیر کند، اما انتشار تصاویر از نسخه آزمایشی جنسیس GV80، این غافلگیری را با ناکامی مواجه ساخت.

جنسیس GV80

جنسیس GV80

در نمای روبرویی جنسیس GV80، شاهد یک جلوپنجره پنج ضلعی مشبک هستیم که قرار است به امضای جدید محصولات جنسیس تبدیل شود. این سبک از جلوپنجره، در تصاویر جاسوسی منتشر شده از جنسیس G80‌ و جنسیس G90‌ نیز دیده شده است. چراغ‌های جلو باریک به همراه کاپوت مربعی شکل و جذاب، وقار خاصی به چهره جنسیس GV80 بخشیده و آن را شبیه به بنتلی بنتایگا کرده است.
تصاویر منتشر شده از داشبورد، کابینی ساخته شده از مخمل و چرم را نشان می‌دهند که صفحه نمایشی بزرگ در میانه آن‌ قرار گرفته است. یک دستگیره دوار در قسمت میانی داشبورد قرار گرفته، که پیش بینی می‌شود برای تعویض دنده مورد استفاده قرار گیرد. گمان می‌رود جنسیس GV80 با دو موتور شش سیلندر خورجینی توربوشارژر در تیپ فول و چهارسیلندر توربوشارژر در تیپ پایه به خریداران عرضه شود. همچنین احتمال می‌رود یک مدل پلاگین هیبریدی از جنسیس GV80 نیز تولید شود. قوای فنی این مدل، با جنسیس G80 پلاگین هیبریدی که سال آینده وارد بازار می‌شود، مشترک خواهد بود. در طی چند ماه آینده، اطلاعات بیشتری از این مدل منتشر خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/16
مثل همیشه عالی