موضوعات داغ

مک‌ لارن 620R به عنوان نسخه محدود خودرو مسابقه‌ای مخصوص جاده رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مک‌لارن سال پرکاری را با عرضه مدل‌های جدیدی مثل الوا بدون سقف، 600LT اسپایدر، مک‌لارن GT، سنا GTR مخصوص پیست و چند مدل خاص پشت سر می‌گذارد. هنوز سال ۲۰۱۹ به پایان نرسیده و این خودروساز یک مدل خاص دیگر برای رونمایی در نظر گرفته است. مک‌لارن از قدرتمندترین مدل بین خودروهای اسپرت خودش رونمایی کرد – مدل R620 که از روی مدل مسابقه‌ای 570S GT4 ساخته شده است.
این کوپه که فقط ۳۵۰ نسخه از آن تولید می‌شود از موتور ۳.۸ لیتری V8 با توان ۶۱۱ اسب بخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر بهره می‌برد که قدرت آن ۵۰ اسب بخار و گشتاورش ۲۰ نیوتن متر بیشتر از 570S استاندارد است. این باعث شده شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مک‌لارن به ۲.۹ ثانیه برسد که ۰.۳ ثانیه بهتر از مدل استاندارد است.
مک‌ لارن 620R برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط به ۸.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. به دلیل طراحی آيرودینامیک متفاوت نسبت به نسخه اصلی که تمرکزش به جای سرعت نهایی روی شتاب قرار دارد، سرعت نهایی این مدل از ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت به ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت کاهش یافته است.

مک‌ لارن 620R

مک‌ لارن 620R

این قدرت بیشتر نه تنها با تقویت موتور V8 صورت گرفته بلکه مهندسان مک‌لارن با الهام‌گیری از 570S GT4 مقدار زیادی از وزن این مدل را هم کاهش داده‌اند. R620 فقط ۱۲۸۲ کیلوگرم وزن دارد که ۳۱ کیلوگرم کمتر از 570S استاندارد است.
صاحبان مک‌ لارن 620R می‌توانند برای بهبود عملکرد آن به جای تایرهای پیرلی P Zero R نیمه صاف از تایرهای مخصوص مسابقه که ۸٪ بزرگتر از تایرهای اصلی هستند استفاده کنند. طبق گفته مک‌لارن، این اولین بار است که یک خودرو با چرخ‌های جلوی ۱۹ اینچی و چرخ‌های عقب ۲۰ اینچی بدون اینکه متحمل اصلاحات مکانیکی اضافی شود می‌تواند از تایرهای صاف استفاده کند.
طراحی آیرودینامیک جدید این مدل با اسپویلر عقب قابل تنظیم به آن کمک می‌کند در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت نیروی رو به پایین ۱۸۵ کیلوگرم تولید کند. مک‌ لارن 620R از جدیدترین نسل ترمزهای سبک مک‌لارن با دیسک‌های کربن سرامیکی ۳۹۰ میلیمتری در جلو و ۳۸۰ میلیمتری در عقب استفاده می‌کند.
در کابین هم شاهد صندلی‌های مسابقه‌ای فیبرکربن با کمربندهای شش‌تایی و دنده پشت فرمان فیبرکربنی هستیم. علامت ساعت ۱۲ روی فرمان مثل ماشین‌های مسابقه‌ای و سیستم دورسنجی مک‌لارن به صورت استاندارد روی این مدل قرار دارند.

مک‌ لارن 620R

مک‌ لارن 620R

مک‌ لارن 620R را با سه رنگ مختلف به فروش می‌رساند: سیاه عقیق با خطوط نارنجی، سفید سیلیکا با خطوط نارنجی و نارنجی مک‌لارن با خطوط سفید. اگر رنگ دیگری مد نظر مشتری باشد واحد عملیاتی مک‌لارن این مدل را با همان رنگ در اختیار مشتری قرار می‌دهد.
تولید مک‌ لارن 620R از ژانویه آغاز می‌شود و قیمت آن ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد