موضوعات داغ

افزایش 10 تا 20 میلیونی قیمت خودرو در ده روز اخیر

عکس مطلب اول
علیرضا پورحسنی عضو اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل درباره وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: نوسان قیمت ارز باعث شده تا همه چیز در کشور به هم بریزد و تمام اصناف و حوزه ها سردرگم شوند. در شرایط فعلی سیستم روحی و روانی فعالان اقتصادی در کشور به هم ریخته است. زمانی که قیمت دلار از 11 هزار تومان در کمتر از یکماه به 14 هزار و 200 تومان می رسد، در همچین شرایطی هیچ کاری نمی شود انجام داد و بازار خودرو نیز در وضعیت نامعلومی قرار گرفته و همه چیز کاذب شده و مشخص نیست این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: وقتی قیمت دلار افزایش پیدا می کند، مردم برای اینکه ارزش پول خود را حفظ کنند به بازار هجوم می برند و این هجوم باعث افزایش کاذب قیمت خودرو می شود. در طرف دیگر تحریم ها باعث کاهش تولید سایپا و ایران خودرو شده و خودرو به صورت مناسب به بازار عرضه نمی شود و مدیران این دو شرکت نیز اعلام می کنند که بازار در کنترل است و تعهدات به موقع انجام خواهد شد، اما این صحبت ها بیشتر شعار است. خودروسازان در چند روزی که شاهد نوسان نرخ ارز بودیم، تا حد امکان از تزریق خودرو به بازار خودداری کردند و تا آنجا که توانستند کمتر خودرو صفر تحویل دادند.
عضو اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل در ادامه بیان داشت: بعد از افزایش قیمت بنزین، قیمت خودروهای دوگانه سوز حداقل 15 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و خودروهایی مانند برلیانس و ساندرو که به دلیل تحریم تولیدشان متوقف شده، به صورت تصاعدی افزایش قیمت داشته اند.
وی در ادامه با اشاره به کاهش قیمت ارز در آخرین ساعت کاری هفته گذشته گفت: اگر قیمت ارز به قیمت سابق برگردد و مهمتر ا ز همه ثبات داشته باشد، احتمال کاهش قیمت ها وجود دارد، اما به طور حتم قیمت ها به روال سابق باز نخواهد گشت و به طور کلی هر چیزی گران شد دیگر ارزان نمی شود.
پورحسنی در پایان تصریح کرد: قیمت خودروها در ده روز اخیربه طور میانگین 10 تا 20 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد