موضوعات داغ

۹۰ درصد خودرو های سطح شهر فاقد استاندارد اولیه آلایندگی هستند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران، احتراق ناقص خودرو‌ها ذرات معلق تولید کرده و همین موضوع نشان می دهد که حتی با وجود بهبود یافتن وضعیت سوخت همچنان خودروها مشکل داشته و باید از فیلتر دوده استفاده کنند.
به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران با اشاره به تاثیر نوع سوخت خودروها و چگونگی ساخت خودروهایی که در داخل تولید می‌شوند، گفت: در حال حاضر بنزین و گازوئیلی که در داخل کشور تولید می‌شود دارای استاندارد یورو 4 است، ضمن اینکه گوگرد هم از بنزین و گازوئیل جایگاه‌های داخل شهر حذف شده‌اند و دیگر آلاینده‌های هوا فاقد دی اکسید گوگرد هستند و لذا باید به فکر تغییر در نحوه مصرف سوخت خودروها باشیم.
وی ضمن اشاره به این موضوع که میزان مصرف خودرو های داخلی همچنان باید کاهش یابند گفت: ممکن است یک خودرو در روز اولی که طراحی می‌شود احتراق درستی داشته باشد، ولی بعد از دو سال کارکرد شرایط استاندارد خود را از دست می‌دهد چنانچه در اندازه‌گیری‌هایی که اخیرا نسبت به آلایندگی خودرو انجام دادیم مشخص شد تمام خودرو های سواری که موسسه استاندارد آن‌ها را تایید کرده بعد از دو سال کارکرد شرایط بدی پیدا کرده‌اند. 90 درصد خودروهایی که در خیابان تردد می‌کنند هیچ کدامشان دارای استاندارد اولیه آلایندگی نیستند.
وی در ادامه افزود: بر همین اساس محیط زیست دیگر مجوز تولید خودروها را به صورت زمان دار می‌دهد به این معنا که مثلا یک خودرو تنها برای دو سال مجوز استاندارد می‌گیرد و بعد از دو سال اگر شاخصه‌های استاندارد‌های روز را داشت دوباره اجازه تولید می‌گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد