موضوعات داغ

وکالت مدت دار برای نقل و انتقال خودرو تنظیم کنید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سرهنگ امیر طالبی سرپرست پلیس راهور استان گیلان اظهار داست: مردم در نمایشگاه های مورد اعتماد اقدام به خرید و فروش خودرو کنند و وکالت مدت دار برای خریدار خودرو تنطیم کنند. تنطیم نکردن وکالت برای خودرو ممکن است موجب دشواری دسترسی به خریدار شود و تخلفاتی که پس از فروش به دلیل عدم تعویض پلاک رخ می دهد، تبعات حقوقی و قضایی برای فروشنده خواهد داشت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: زمانی که خریدار با پلاک فروشنده در کشور تردد می کند، علاوه بر تبعات حقوقی و قضایی، احتمال این وجود دارد که به دلیل کسب نمرات منفی باعث ابطال گواهینامه فروشنده شود. متاسفانه بسیاری از مردم به دلیل آشنا نبودن با قوانین به صورت سنتی اقدام به خرید و فروش خودرو می کنند و پس از آن متوجه اشتباه خطرناک خود می شوند.
سرپرست پلیس راهور استان گیلان در ادامه بیان داشت: فرد پس از اطلاع از اشتباه خود، برای توقیف خودرو به مراجع قضایی مراجه می کنند، اما از آنجایی که جرمی اتفاق نیفتاده از توقیف آن امتناع می شود، اما مقصر را ملزم به فک پلاک می کنند. از هموطنان درخواست داریم که به سایت های اینترنتی اعتماد نکنند و خرید و فروش خودرو را در نمایشگاه های معتبر انجام دهند و وکالت نامه های مدت دار تنظیم کنند.
سرهنگ طالبی با اشاره به تعاملات انجام شده با مراجع قضایی و دادن اختیاراتی در این زمینه به پلیس، گفت: فروشندگان با در دست داشتن وکالت مدت دار می تواند به پلیس راهور محل سکونت خود مراجعه و درخواست فک پلاک دهد که همکاران ما به الزام فک در سامانه شماره گذاری خودرو اقدام می کنند.
وی در پایان تصریح کرد: برای پیگیری گواهینامه ها و پلاک های مفقودی نیاز به مراجعه به مراجع قضایی نیست و شهروندان می توانند به پلیس راهور مراجعه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد