موضوعات داغ

ابطال کارت سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث

عکس مطلب اول
شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص پیامک‌هایی که طی روزهای اخیر برای برخی مردم مبنی بر ابطال کارت سوخت در صورت عدم دریافت بیمه شخص ثالث ارسال شده، گفت : قانونی به اسم قانون بیمه اجباری شخص ثالث وجود دارد که در ماده 48 این قانون، نهادهای مربوطه مانند نیروی انتظامی و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را موظف می کند که برای خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوخت صادر نکنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، وی افزود: در این قانون آمده است که ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه و یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه خودداری کند، همچنین در تبصره ای تأکید شده که بیمه مرکزی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف هستند که اطلاعات مربوطه به وسایل نقلیه مذکور را به صورت برخط در اختیار ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت قرار دهند.
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ادامه بیان داشت: این پیامک ها اخطار اول است و هنوز زمان دقیقی برای ابطال کارت های سوخت در صورت عدم اقدام برای گرفتن بیمه شخص ثالث مشخص نشده است. البته مطمئنا مرحله اخطار دومی هم خواهیم داشت و پس از آن کارت هوشمند سوخت ابطال خواهد شد.
رضایی در ادامه گفت: پس از ابطال کارت هوشمند سوخت، افراد برای صدور مجدد کارت سوخت، ابتدا باید برای گرفتن بیمه شخص ثالث اقدام کنند و سپس درخواست صدور کارت المثنی بدهند که پس از حداقل یکماه کارت سوخت المثنی به دست آنها خواهد رسید.
وی در پایان درباره کسانی که بیمه نامه شخص ثالث دارند و برای آنها پیامک ابطال کارت سوخت ارسال شده، گفت: این افراد باید به بیمه مراجعه کرده و استعلام کنند که آیا بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه آنها در سامانه بیمه مرکزی به ثبت رسیده یا خیر، زیرا مرجع استعلام بیمه مرکزی بوده و اگر در بیمه مرکزی، بیمه شخص ثالث ثبت نشده باشد، آن وسیله نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث شناخته می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد