موضوعات داغ

اولین خودروی ملی ترکیه رونمایی شد؛ TOGG C با 400 اسب بخار! +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
ترکیه صنعت خودروسازی قدرتمندی ندارد، اما این قضیه احتمالا به زودی با رونمایی از کراس‌اوور سایز متوسط تمام الکتریکی و سدان مفهومی TOGG تغییر خواهد کرد. در مراسم رونمایی از این خودروها رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم حضور داشت.
مدل C-SUV با پیشرانه تمام الکتریکی از سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. ترکیب باتری و موتور الکتریکی این خودرو کاملا توسط مهندسان TOGG طراحی شده است.
مشتریان می‌توانند از بین دو نوع باتری لیتیوم یونی یکی را انتخاب کنند. با هر بار شارژ باتری کوچکتر می‌توان مسافت ۳۰۰ کیلومتری و با هر بار شارژ باتری بزرگتر می‌توان مسافت ۴۸۳ کیلومتری را طی کرد. با قابلیت شارژ سریع می‌توان شارژ باتری C-SUV را طی ۳۰ دقیقه به ۸۰٪ رساند. TOGG گارانتی ۸ ساله برای پک‌های باتری در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.
مدل‌های پایه از یک موتور الکتریکی در محور عقب بهره می‌برند که توان ۲۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. مدل دوموتوره یک موتور به محور جلو اضافه می‌کند که به C-SUV قابلیت رانندگی تمام چرخ محرک و توان ۴۰۰ اسب بخار می‌دهد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ مدل تک موتوره ۷.۶ ثانیه و شتاب ۰ تا ۱۰۰ مدل دوموتوره ۴.۸ ثانیه است.

TOGG

TOGG

TOGG با همکاری پینین‌فارینا و با توجه به خواسته‌های مشتریان ترکیه‌ای، این خودرو را طراحی کرده است. این طراحی با استفاده از طرح گل لاله در بخش‌های مختلف خودرو نشانگر فرهنگ ترکیه است. طراحان نقوش گل را روی جلوپنجره و چرخ‌ها قرار داده‌اند تا ارتباط خودرو با ترکیه را به تصویر بکشند.
کابین از سیستم رسانه سرگرمی تمام دیجیتال و صفحه نمایش لمسی شامل نمایشگر دوم بالای کنسول مرکزی برای کنترل تهویه هوا بهره می‌برد. همچنین یک نمایشگر برای سرنشینان شبیه پورشه تایکان در این خودرو وجود دارد. در کابین شاهد دکمه‌های سنتی به جز برای تعویض دنده و ترمز پارکینگ الکترونیکی نیستیم.
کمک فنرهای مک‌فرسون در محور جلو راحتی و عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشند، و سیستم تعلیق مستقل محور عقب حالتی اسپرت و چابک به آن داده است. سیستم دستیار رانندگی پیشرفته شامل رانندگی خودکار در ترافیک سبک، فشار را از روی راننده برمی‌دارد تا بتواند از ویژگی‌های هوشمند داخل خودرو استفاده کند.

TOGG

TOGG

TOGG C-SUV با ساختار انعطاف پذیرش می‌تواند خیلی راحت به رانندگی خودکار سطح سوم دست پیدا کند. اتصال همیشگی TOGG به اینترنت برای آپدیت نرم‌افزاری، به آن اجازه می‌دهد با ابزار هوشمند ارتباط برقرار کند.
در این خودرو همچنین از تکنولوژی‌های نوآورانه‌ای مثل دستیار هولوگرافیک استفاده شده است. طبق گفته شرکت TOGG، این فناوری از الگوریتم ردیابی چشم پیشرفته و تصویرنگاری سه‌بعدی بهره می‌برد تا تجربه کاربری متفاوتی به مشتریان ارائه دهد.
راننده به کمک این فناوری تمام اطلاعات را روی صحفه نمایش می‌بیند و به تمام اطلاعات درباره جاده و محیط دسترسی دارد. با استفاده از واقعیت افزوده و تصاویر سه‌بعدی پیشرفته، راننده قادر است خیلی راحت از سیستم جهت‌یابی خودرو استفاده کند. TOGG قصد دارد اولین شرکت در صنعت خودروسازی باشد که این ویژگی را در اختیار مشتریان خودش قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

24 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/7
واقعا خاک تو سر ویران خودرو و سایپا که هنوز دارن بعد 40 سال بحث می کنن که پراید و 405 را از رده خارج کنن یا نه! یکی ندونه انگار خبرشون بنتلی کانتیننتال و رولز رویس فانتوم می سازن که مثل میمون انقدر ناز و ادا از خودشون در میارن!
1398/10/9
هفته گذشته اتفاق افتاد:
مستند «اختاپوس» با موضوع مافیای خودروسازی با حکم قضایی توقیف شد
https://www.yjc.ir/00U9KK
1398/10/7
خاک بر سر ما
1398/10/7
ایران هم هنوز چشم امیدش به فرانسه هست تا پژو رنو سیتروئن برگردند و دوباره 206 l90 و... مونتاژ کنند. و به چند بربر قیمت به مشتریانی که چاره ای دیگری ندارند بفروشند.
1398/10/7
درد و بلاشون تو سر مسوولان ما.
چند وقته دیگه گواتمالا هم خودروساز میشه و خرسازهای ما در حال تعویض جلوپنجره هستند
1398/10/7
مدیران و مهندسین توانمند ماهم خودرو رانا پلاس رو با بالاترین و به روزترین استاندارد رونمایی کردن
فقط تورو خدا اینقدر نگید تحریم وقتی تحریم نبودینم دیدیمتون...
واقعا اگه ایران حساب کتاب داشت توی ده سال باید بیخیال خودرو سازی میشد و میرفت سراغ صنایع جایگزین!!!!!
بابا کلا تعطیل کنید این همه سال پول بی حساب و کتاب تزریق کردید یه سال جمعش کنید حقوق از پول نفت بدید بهشون بعد یه سال تو همون شرکتا خط تولید سنگ پا و زالو راه اندازی کنید هم سودش بیشتره هم به کارمون میاد.
یه جا که به جان مردم بستگی داره لااقل رحم کنید چرا این همه آدم باید تو این خودرو ها جونشون از بین بره؟؟؟؟؟؟؟؟
1398/10/7
خاک بر سر ایرانخودرو و سایپا . اولین خودرو ملی شون با سیستم باتری و موتور الکتریکی کامپکت ترکیه ای به صورت انحصاری توسط شرکت TOGG تولید شده و حق تولید آن برعهده کشور ترکیه است.
1398/10/7
ما بااینکه 40 ساله صنعت خودروسازی داریم هنوز پراید 40 سال پیش رو می سازیم ولی ترکیه اولین ماشینش رو ساخت و این شد
1401/8/10
پراید هم مال شما نیست از کره جنوبی کپی کردند و با گذشت زمان کیفیتش در حال پایین اومده
1398/10/7
خاک بر سر صنعت خودروسازی ایران! ترکیه هم خودروساز بین‌المللی شد! فردا پاکستان و افغانستان و بنگلادش هم خودروساز میشن ولی ما...
1398/10/8
ما هم خودرو ملی داریم اینا هم دارن واقعا چقدر عقبیم . خیلی ناراحت شدم با این خودروها دوزاری که داریم
1398/10/8
واقعا شگفت آوره. بااینکه ترکها صنعت خودرو قوی نداشتتدوفقط به مونتاژچندخودرو بنام اقدام کرده بودندتابحال. ولی بااین خودرو ترکها نشان دادندکه هرکاری بخواهندمی توانندانجام دهندوبه زودی بیشترصنعت خودرو آسیا و اروپارا در دست خواهندگرفت. سلام برکشور دوست و مسلمان ترکیه. کشورهای مسلمان بایدسرشان را بالا بگیرند و خودرو سازان ایران هم بروندتجربه کسب کنند تادیگراین پژو و پراید آدم کش را کنار بزارن
1398/10/8
و خاک بر سر ویران خودرو و سایپا
1398/10/8
واقعا افسوس و حیف این ماشین های ایرانی لیاقت مردم ایران نیست
عجب ماشینی ساخته تمام برقی با دو صفحه نمایشگر چقدرم بزرگه حتما توش بشینی انگار تو بهشت نشستی !
ایرانخودرو و سایپا واقعا ضعیف عمل میکنن مهندسان الکترونیک و سخت افزار جوانانمون بیکارن یه مشت مفت خور نشستن اونجا پرایدو سمند تولید میکنن
1398/10/8
خلایق را هرچه لایق وقتی ویران خودرو باسایپا میبینن آهن پاره هاشون رو روزبه روز گرونتر می کنن هرروزهم از سرو تهشم میزنن به بهانه تحربم اول پول میگیرن بعد بامنت وعده تحویل میدن مردم بیشتر ثبت نام میکنن مگه بیکارن که بخوان هزینه ای برای بروز کردن صنعت خودرو سازیشون کنن مشکل ازاین دو خودرو ساز نیست از من وشماست که میخریم
1398/10/9
دلم شکست با دیدن این فیلم برای ایرانم
والله تالله بالله اگر خودرو سازی دست نظامی‌های ما بود خیلی قبل تر از اینا ما خودرو خوب که در شآن مردم ایران باشه داشتیم
نمونش ارس و رعد
لعنت به مافیای خودرو
1398/10/10
احساس شرم کردم . خاک بر سر خودروسازا ما واقعا . یه مشت بی عرضه پرمدعا
1398/10/12
تقدیر اگه اینه دنیا چه بی رحمی دنیا چه بی رحمی
1398/10/12
جوجه رو آخر پاییز میشمرن قبلا هم از این طرح های خودرو ملی دادن ولی بی نتیجه بوده اگه هم تولید بشه پیش بینی تولید سال اول 175000 دستگاه هست.
1398/10/12
تقصیر ما مردم که از خودروسازای داخلی خرید میکنیم، هر چی آشغالتر میزنن مردم بیشتر میخرن، خب اوناهم به نفعشون، من میگم خر بخر از ایران خودرو نخر.
1398/11/26
بخدا داده بودن دست سپاه الان از توگو بهتر داشتیم ما، دولت ایران نمی خواد این پول راحت و مفت رو از دست بده، البته ما مردم هم مقصریم، می خریم خوب اونا می فروشند و تولید می کنند، ارتش و سپاه می تونند بهترین بسازند
1399/7/9
حالا این خودرویی که تولید کردن رو تولید انبوه هم افتاده
1399/7/9
ما از این مهندسای خوب تو کشورمون زیاد داریم اما بهشون توجه نمیشه
مثلا چند سال پیش پنج تا دانشجوی اردبیلی از صفر تا صد یک ماشین لامبرگینی خودشون ساختن شرکت لامبرگینی هم تایید کرد که این مثل یک لامبرگینی اصل است
تازه بندخدا ها دانشجو بودن که تونستند این ماشینو بسازند اگر دولت اینها رو ببینه و بهشون پول و تجهیزات بده ببینید که دیگه چی میسازن
1399/11/15
اوفففف عجب ماشینی زده کشور مسلمان و بزرگ تورکیه احسنت برتورکها من به نوبه خودم کشور ایران هستم ننگ برایرانخودرو تورکیه ماشینی میسازه به قیمت پول ایران توتورکیه ۴۰۰میلیون ایران ماهم تو ایران باید۶۰۰میلیون بدیم دنابخریم یاپژویاسمندخیلی عقب موندیم