موضوعات داغ

سال 99 با افزایش قیمت خودرو همراه خواهد بود

عکس مطلب اول
فربد زاوه کارشناس بازار خودرو درباره وضعیت قیمت خودروهای داخلی تا پایان سال اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین تاثیر منفی بر بازار خودرو دارد و تمایل مردم به خرید خودرو را کاهش می دهد. در این وضعیت تقاضای مردم برای خرید خودروهای پرمصرف کاهش می یابد و از طرفی گزینه ای برای تولید خودروهای کم مصرف از سوی خودروسازان دیده نمی شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، وی ادامه داد: در حال حاضر عرضه خودروهای کم مصرف از سوی خودروسازان به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده و محصولات متنوعی نیز در بازار وجود ندارد. بنابراین نمی توان گرانی قیمت بنزین را به افزایش قیمت خودرو سرایت داد. در حقیقت مشکلاتی که این روزها گریبان گیر بخش کلان اقتصاد است به تورم و کاهش بودجه دولت برمی گردد. کسری بودجه باعث شده تا دولتی ها به خلق پول و تزریق نقدینگی به بازار روی بیاورند.
زاوه در ادامه بیان داشت: تا زمانی که سیاست های دولت مبنی بر چاپ پول و افزایش نقدینگی وجود داشته باشد، قیمت خودرو در نوسان خواهد بود. میزان نوسان قیمت خودرو به افزایش میزان تقاضا و کنترل قیمت دلار بستگی دارد. پس تا زمانی که سیاست های دولت در حوزه پولی ادامه داشته باشد، قیمت خودرو قطعا در سال 99 با افزایش رو به رو خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد