موضوعات داغ

واردات ۳ میلیون تایر خودروی سنگین با ارز دولتی

عکس مطلب اول
آقای محمدرضا گنجی با اشاره به اینکه نیاز کشور سالانه حدود ۳۰۰ هزار حلقه تایر خودرو‌های سنگین است افزود: بخشی از این تایر‌های وارد شده، از کارخانه‌های نامعتبر تامین شده است.

وی گفت: ظرفیت منصوبه تولید تایر در کشور، ۳۰۰ هزار تن است که ما در سال جاری به این عدد خواهیم رسید البته نیاز کشور به واردات، تنها ۳۰۰ هزار حلقه تایر است که متاسفانه فقط در نیمه نخست سال، بیش از ۳ میلیون حلقه تایر خودرو‌های سنگین وارد شده است.

آقای محمدرضا گنجی افزود: در حالیکه امکان نگهداری تایر حتی برای دو سال هم در انبار وجود ندارد، اما درحال حاضر، ۳ میلیون تایر وارد شده، و کماکان واردات تایر با ارز دولتی، ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این وارداتِ بیش از حد نیاز، باعث شده تا کارخانه‌های تولیدکننده تایرخودرو‌های سنگین، تولیدات خود را به انبار‌ها و بنکداری‌ها منتقل کنند و امکان فروش محصولات خود را نداشته باشند.

گنجی با بیان اینکه مشکل دیگر ما صادرنشدن حواله برای تایر‌های خودرو‌های سنگین داخلی است گفت: درحالیکه تولیدکنندگان داخلی، انبار‌های خود را از تولیدات خود پر کرده اند، سامانه‌های توزیع تایر، تنها برای تایر‌های وارداتی حواله صادر می‌کند که این خود باعث متضرر شدن تولیدکنندگان داخلی است.

رئیس انجمن صنعت تایر کشور تاکید کرد: تعداد بسیار زیادی از تایر‌هایی که وارد شده، متعلق به شرکت‌هایی هستند که تایر‌های مرغوب تولید نمی‌کنند و به دلیل نداشتن کیفیت، زمان نگهداری این تایر‌ها در انبار‌ها کم و در صورت استفاده، خطر آفرین است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد