موضوعات داغ

جزئیات طرح وزیر اقتصاد برای خودروهای دپویی مانده در گمرکات

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
به گفته دبیرانجمن واردکنندگان خودرو، پیشنهادهای دژپسند وزیر اقتصاد درمورد خودروهای مانده در گمرک در جلسه هیات دولت مطرح شده که در صورت تصویب این طرح، خودروهای مانده در گمرک به درهای خروج نزدیک می شوند. دادفر پیشنهادهای وزیر اقتصاد را در راستای دستور رئیس جمهور می داند که چندی پیش در جریان مشکلات این خودروها قرار گرفت و دستور پیگیری داد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای اقتصاد، دادفر در ادامه بیان داشت: در حال حاضر 5 هزار و 108 دستگاه خودرو در گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری به واسطه ممنوعیت واردات خودرو وجود دارد. از این تعداد یک هزار و 48 دستگاه پروانه گمرکی دریافت کرده اند، اما به دلیل اتمام مهلت ترخیص مجوز خروج نگرفتند. همچنین ۳۴۰ دستگاه نیز به گمرک اظهار شده، اما پروانه دریافت نکرده است که روند اظهار آنها به گمرک تا پایان مصوبه دولت انجام شده است. بنابراین ۳ هزار و ۷۲۰ دستگاه خودرو در گمرکات و مناطق آزاد دپو شده‌اند که هیچ کدام از روندهای ذکر شده برای آنها طی نشده است.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه گفت: البته اطلاع دقیقی درباره پیشنهاد وزیر اقتصاد به هیات دولت درباره خودروهای دپویی در گمرکات وجود ندارد، اما آنطور که مهرداد ارونقی معاون فنی گمرک چندی پیش گفته بود این پیشنهاد ها خودروهایی که تشریفات گمرکی را گذرانده اند و خودروهایی که در مراجع قضایی حکم برائت آنها صادر داده، تعیین تکلیف خواهند شد. همچنین خودروهایی که دارای پرونده قضایی هستند و تعیین تکلیف نشده اند، شامل پیشنهاد وزیر اقتصاد نخواهد بود.
دادفر در پایان تصریح کرد: امیدواریم اگر پیشنهاد وزیر اقتصاد از جامعیت لازم برخوردار باشد، پس از تصویب در هیات دولت، شرایط برای ترخیص خودروهای دپویی در گمرک فراهم شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/8
همش حرف های تکراری چه ها میکنیم چه ها نمیکنیم دستور دهید خودرو ها ترخیص شود تمام . میخواهید خودتان را در تیتر خبرها نشان دهید با اموال مردم بازی میکنید
مگر میشود خودرو های بالای 2500 سی سی 3 سال در گمرک باشد هنوز تکلیفش مشخص نشده باشد همه کار های کشور را همین طور انجام میدهید؟