موضوعات داغ

درگ آئودی RS4 آوانت و بی ‌ام و X3 M کامپتیشن + ‌فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شاسی بلندهای مدرن، دشمن اصلی خودروهای استیشن واگن سریع هستند که ماموریت مشابهی در ارائه خودروهای اسپرت قدرتمند در یک پکیج کاربردی دارند. برای اینکه ببینید آیا شاسی بلند پرفورمنس آماده است تا خودروهای واگنی پرسرعت به عنوان ترکیب کاملی از سرعت و کارایی را از تخت سلطنت پایین بکشد، یک مسابقه درگ بین دو مدل از این خودروها برگزار شده است.
اولین رقابت کننده در این مسابقه ساخت بی ‌ام‌ و است، برندی که مهارت زیادی در تولید مدل‌های شاسی بلند و سدان پرسرعت دارد. X3 M کامپتیشن از موتور توئین توربوشارژ S58، قویترین موتور شش سیلندر خطی ساخت بی‌ام‌و بهره می‌برد، که توان ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور پرقدرت در مقایسه با موتور B58 که در X3 M40i به کار رفته بود از ۹۰٪ اجزای منحصر به فرد ساخته شده است.
بی‌ام‌و برای اینکه S58 موتوری قابل اطمینان باشد ۵ مبدل حرارتی مجزا شامل دو رادیاتور، دو سردکن سیال موتور و یک خنک کننده روغن موتور روی آن نصب کرده است. قدرت این موتور از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مدل ۳.۳ ثانیه است که برای یک شاسی بلند ۲ تُنی کاملا قابل تحسین است.
آئودی RS4 آوانت به عنوان نماینده مدل‌های واگنی پرسرعت در این رقابت حضور دارد. اگرچه مدل‌های شاسی بلند پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند، اما مبارزه با مرکز ثقل پایین یک واگن کار خیلی دشواری است. RS4 آوانت از موتور ۲.۹ لیتری توئین توربو V6 بهره می‌برد که توان ۴۴۴ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. قدرت این موتور از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مدل ۴ ثانیه است.
با وجود برتری بی‌ام‌و X3 M کامپتیشن روی کاغذ، آیا این شاسی بلند می‌تواند آئودی RS4 آوانت را شکست دهد یا خیر؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد