موضوعات داغ

سید مید طراح هنری فیلم‌های Blade Runner و Tron درگذشت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سید مید طراح آثار مفهومی که ظاهر فیلم‌هایی مثل Blade Runner، Aliens و Tron را طراحی کرده بود در سن ۸۶ سالگی درگذشت. مید پس از مبارزه سه ساله با سرطان غدد لنفاوی در خانه خودش در پاسادنا از دنیا رفت.
مید که سال ۱۹۳۳ در سینت پال مینه‌سوتا به دنیا آمده بود پس از گذراندن کودکی و نوجوانی خودش در شهرهای مختلف، سال ۱۹۵۱‍ در کلرادو از دبیرستان فارغ التحصیل شد. او پس از سه سال حضور در ارتش آمریکا، به دانشکده هنر لس‌آنجلس رفت و سال ۱۹۵۹ از آن‌جا فارغ‌التحصیل شد.
سپس مید به شرکت فورد پیوست تا در استودیوی طراحی پیشرفته آن به طراحی خودروها بپردازد، اما پس از دو سال به عنوان طراح مستقل به کار برای شرکت‌های دیگر مشغول شد. او پس از موفقیت در این زمینه شرکت خصوصی سید مید را تاسیس کرد که از دهه ۷۰ تا ۸۰ برای شرکت الکترونیکی فیلیپس کار می‌کرد.

یکی از آثار سید مید

یکی از آثار سید مید

پس از اینکه در اواخر دهه ۷۰ آثار مید مورد توجه استودیوهای هالیوودی قرار گرفت، از آن زمان تاکنون به طراحی هنری فیلم‌های مختلفی از جمله Star Trek: The Motion Picture محصول ۱۹۷۹، Blade Runner محصول ۱۹۸۲، Tron محصول ۱۹۸۲، Timecop محصول ۱۹۸۴، Aliens محصول ۱۹۸۶، Mission to Mars محصول ۲۰۰۰، Mission: Impossible III محصول ۲۰۰۶، Elysium محصول ۲۰۱۳، Tomorrowland محصول ۲۰۱۵ و Blade Runner 2049 محصول ۲۰۱۷ مشغول بود.
مید در دهه ۸۰ به استخدام شرکت‌های ژاپنی مثل سونی و هوندا درآمد و طراحی هنری دو فیلم ژاپنی The New Yamato و Crises 2050 را برعهده داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد