موضوعات داغ

معجزه حفظ سرمایه، با خرید خودروی کارشناسی‌شده

عکس مطلب اول
افزایش نجومی قیمت خودروها از اوایل سال 97 و پس از آن، افزایش قیمت بنزین موجب شد تا استقبال از بازار خودرو دست‌دوم پرشورتر از قبل شود زیرا توان خرید خودروی صفر برای مردم تضعیف شده و اغلب به سمت خرید خودروی دست دوم تمایل پیدا کرده‌اند.
اما نکته چالش برانگیز در خرید خودرو کارکرده این است که طبق آمارها بیش از 75 درصد خودروهای کارکرده موجود در بازار، ایرادات فنی یا بدنه دارند و متاسفانه بیش از 80 درصد مالکان خودروها هم در زمان فروش، معایب خودرو را پنهان می‌کنند.

هیچ خریداری از نحوه نگهداری مالک قبلی خودرو خبردار نیست
خرید خودرو به ویژه خودرو کارکرده امری با ریسک بالا محسوب می‌شود. شما مطلع نیستید که مالک قبلی خودرو، چطور از خودرو نگه‌داری ‌کرده است. آیا خودرو تصادف شدید داشته یا نداشته؟ آیا خودرو نقص مهم فنی دارد یا ندارد؟ در حقیقت آسیب‌های فنی و بدنه را می‌توان مهم‌ترین و در عین حال مبهم‌ترین موضوع در خرید خودرو دست دوم دانست که شناسایی آنها از عهده هر کسی برنمی‌آید. بنابراین مهم‌ترین نکته در خرید خودروی دست دوم این است که به اندازه ارزش واقعی خودرو پول پرداخت کنید.
شکل زیر به خوبی ضرورت انجام کارشناسی پیش از خرید خودرو دست دوم را نشان می‌دهد.

آمار شرکت همراه مکانیک به عنوان اولین و بزرگترین شرکت کارشناسی خودرو نشان می‌دهد که 40 درصد خودروهای کارشناسی‌شده دارای حداقل یک قطعه رنگ‌شده هستند و 32 درصد خودروها هم ایرادات فنی دارند. برای مشخص شدن تاثیر آسیب فنی و بدنه بر قیمت خودرو کافیست بدانید که پژو ۲۰۷ اتومات سال ۱۳۹۶ با داشتن دو لکه رنگ بر روی گلگیر و درب، کاهش قیمتی برابر با 9 میلیون تومان خواهد داشت و اگر همین دو بخش تعویض شده باشند، 12 میلیونتیتر از قیمت خودرو کم می‌شود.
اما این قضیه رنگ‌شدگی و تعویض در خودروهای لوکس به مراتب پرهزینه‌تر است. به‌طور مثال اگر کیا سورنتو را برای خرید درنظر داشته باشید، یک گلگیر تعویضی، 28 میلیون تومان از قیمت خودرو کم خواهد کرد.
دقت در آمار فوق و مشاهده افرادی که روزانه با کلاهبرداران خودرو مواجه می‌شوند به اندازه کافی ضرورت استفاده از کارشناسی خودرو پیش از خرید را اثبات می‌کند. شما وقتی خودروی موردنظرتان را نزد کارشناس مجرب می‌برید، خودرو از نظر ظاهری، فنی، بدنه و تصادف‌های احتمالی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد تا ارزش واقعی آن مشخص شود. این بهترین و مطمئن‌ترین راهی است که ریسک خرید خودروی دست دوم را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

همراه مکانیک

همراه مکانیک


کارشناسی خودرو لازم است اما کافی نیست!
تا به الان با ضرورت انجام کارشناسی خودرو پیش از خرید آشنا شدید؛ اما آیا انجام کارشناسی خودرو برای هر خودرویی که بازدید می‌کنید بهترین روش برای کاهش ریسک خرید خودرو دست دوم است؟ قطعا اینطور نیست. آمارها نشان می‌دهد که برای خرید خودرو دست دوم به 3 تا 5 بازدید نیاز است تا خودروی مدنظر پیدا شود. غیر از زمانی که خریدار باید صرف جستجو و انتخاب خودروی مناسب بکند، پرداخت هزینه کارشناسی به ازای تمام موارد بازدید شده امری معقول و منطقی محسوب نمی‌شود. گاهی دیده شده که خریدار از 7 خودرو بازدید کرده و برای همه آنها هزینه کارشناسی را پرداخت کرده و باز هم به نتیجه دلخواه نرسیده است.

گارانتی جبران خسارت، حلقه گم‌شده خرید خودرو دست دوم
از طرفی فرض کنید با چالش کارشناسی‌های متعدد کنار آمدید و با استفاده از کارشناس مجرب یک خودروی مناسب انتخاب کردید. با خطای انسانی چه می‌کنید؟ خطای انسانی برای با تجربه‌ترین کارشناس‌ها هم روی می‌دهد و تنها راه برای غلبه بر این موضوع، ضمانت سلامت خودرو است. آیا فرد کارشناس، کار خود را ضمانت می‌کند؟ تضمین می‌دهد که در صورت اشتباه بتوانید از وی، خسارت بگیرید؟ متاسفانه هیچ‌کدام از کارشناسان این موضوع را قبول ندارند و تضمینی برای کار خود ارائه نمی‌کنند. پس راه حل برای خرید خودرو دست دوم بدون ریسک چیست؟

خرید مطمئن خودرو با همراه مکانیک

همراه مکانیک

همراه مکانیک

همراه مکانیک اولین و بزرگترین نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی‌شده در ایران است. تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه همراه مکانیک کاملاً از نظر فنی و بدنه کارشناسی شده‌اند و گزارش کارشناسی آن‌ها به‌صورت آنلاین موجود است. تفاوت اصلی شرکت همراه مکانیک با سایر شرکت‌های کارشناسی این است که همراه مکانیک به خریداران گارانتی 7روزه جبران خسارت می‌دهد تا در صورت اشتباه کارشناسان، جبران خسارت کند.
برای مشاهده خودروهای کارشناس شده کافیست وارد نمایشگاه همراه مکانیک شوید و خودروی مدنظرتان را جستجو کنید. در صورتی که خودروی مدنظر شما در نمایشگاه موجود نبود کافی است وارد لینک hamrah-mechanic.com/car-buy شوید تا با ثبت سفارش خرید خودرو، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان همراه مکانیک خودروی ایده‌آل شما را پیدا کنند.
با خرید خودرو از نمایشگاه همراه مکانیک از مزایای زیر بهره‌مند خواهید بود:
• دریافت مشاوره رایگان جهت مقایسه و انتخاب خودروی مناسب
• خرید خودروی تیتر کارشناسی‌شده
• خرید خودرو بدون واسطه و به قیمت واقعی
ضمانت و گارانتی پرداخت خسارت بر روی خودروهای پیشنهادی همراه مکانیک
• دریافت مشاوره حقوقی رایگان و عقد قولنامه

کلیک کنید تا بی‌دغدغه‌ترین روش خرید خودرو را تجربه کنید
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد