موضوعات داغ

درگ آلفارومئو 4C با فراری پیستا و مک‌لارن LT600 + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
می‌دانیم که شما می‌دانید کدام خودرو بین این سه تا کندتر است. اما از نظر ما، این باعث نمی‌شود با مسابقه درگ بدی روبرو باشیم. سوال مهم این است که یک خودروی اسپرت در مسابقه درگ با دو ابرخودرو چه عملکردی دارد؟
در این ویدیو شتاب آلفارومئو 4C، فراری ۴۸۸ پیستا و مک‌لارن LT600 با یکدیگر مقایسه می‌شود. فراری از موتور ۳.۹ لیتری V8 با توان ۷۱۰ اسب بخار، مک‌لارن از موتور ۳.۸ لیتری V8 با توان ۵۹۲ اسب بخار و آلفا از موتور ۱.۷۵ لیتری چهار سیلندر خطی با توان ۲۸۰ اسب بخار بهره می‌برد. به نظر مسابقه عادلانه‌ای نیست، درست است؟
اما هدف اصلی این مسابقه، نمایش تفاوت عملکرد یک ابرخودرو و یک خودروی اسپرت است. نتیجه کاملا مشخص است، اما 4C با وجود قدرت خیلی اندکش نسبت به رقبا، عملکرد خیلی خوبی دارد.
اینکه آلفا تصمیم گرفته تولید این خودروی اسپرت دو صندلی را متوقف کند واقعا جای تاسف دارد. شاید هنوز هم بتوان یک آلفارومئو 4C جدید خریداری کرد، اما فقط تعدادی محدودی از این مدل هنوز به فروش نرسیده است. مثلا تعداد مدل‌های جدید این آلفا در بازار فرانسه کمتر از ۲۰ نسخه است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/13
واااای آلفا4سی معرکه اس.......... چقد خوشحالم که یه مدتم وارد شد.. حالا که تولیدش متوقف شده اینجا قیمت کارکرده هاش تا 4،5 میلیارد میره:)))