موضوعات داغ

آستون مارتین و جنتکس از سیستم آینه جدید خود رونمایی کردند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
آینه خودروها طی تاریخ تغییرات زیادی نداشته و از ۱۰۰ سال پیش تاکنون خودروها دارای حداقل دو یا سه آينه بوده‌اند. حالا تکنولوژی قصد دارد این آینه‌های عقب سنتی را به دست فراموشی بسپارد. جنتکس شرکت ساخت قطعات خودرو و آستون مارتین با همکاری یکدیگر در حال توسعه سیستم نظارتی جدیدی برای مدل‌های آینده آستون مارتین هستند که آینه‌های قدیمی را با سیستم دوربینی جدید ترکیب می‌کند.
طی این همکاری، آستون از سبک و مهندسی خاص خودش استفاده کرده و جنتکس روی یکپارچه کردن دوربین‌ها، نرم‌افزارها و نمایشگر آینه‌ها کار کرده است. سپس جنتکس با همکاری لوماتک آینه‌های خارجی را هم طراحی کرده است. در حالی که امکان استفاده از یک سیستم کاملا دوربینی وجود دارد، اما آستون به دنبال ساخت یک سیستم ترکیبی است که به رانندگان اجازه می‌دهد از همان آینه‌های سنتی خودروهای خود استفاده کنند. این باعث می‌شود آن‌ها بتوانند هر طور می‌خواهند از این سیستم هیبریدی استفاده کنند.

آینه

آینه

نکته مهم درباره سیستم دوربینی جنتکس آینه دارای صفحه نمایش آن است که می‌توان به عنوان آينه عقب استاندارد یا LCD از آن استفاده کرد. این سیستم همچنین به راننده اجازه می‌دهد مقررات مختلف کل دنیا را روی صفحه نمایش ببیند. همچنین وقتی راننده وضعیت آینه را تغییر می‌دهد، وضعیت دوربین‌ها هم به همان نسبت تغییر می‌کند.
آستون و جنتکس این تکنولوژی دوربینی جدید را در مراسمی در لاس وگاس روی آستون مارتین DBS سوپرلگرا به نمایش می‌گذارند. البته این تنها خودرویی نیست که تکنولوژی دوربینی در آن استفاده می‌شود، چون از آن در آستون مارتین DBS GT زاگاتو که چند ماه پیش معرفی شده بود هم استفاده خواهد شد.
البته احتمالا به این زودی شاهد جایگزینی کامل آینه‌های سنتی با سیستم دوربینی نخواهیم بود. فعلا سیستم‌های ترکیبی شامل دوربین و آینه‌های سنتی به اندازه کافی برای رانندگان قابل اتکا هستند. شاید هم در آینده نزدیک خودروهای خودران جای خودروهای سنتی را گرفته و آینه به چیزی غیرضروری تبدیل شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد