موضوعات داغ

مدیرعامل آرتاویل تایر در گفتگو با خودروبانک:دولت با عدم کاهش تعرفه واردات، تولیدکنندگان را دلگرم کند

عکس نویسنده
مهدی اسدی
نویسنده
عکس مطلب اول
مدیرعامل مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با اشاره به آغاز سومین نمایشگاه زنجیره تأمین صنعت لاستیک گفت: این نمایشگاه درواقع یک زنجیره ارزش برای صنعت تایر هست درزمینهٔ تأمین مواد اولیه، قطعات و با توجه به نیازی که در حال حاضر ما احساس می‌کنیم.
علیرضا انصاری افزود: به لحاظ شرایط تحریم، باید هرچقدر بتوانیم بومی‌سازی کنیم و ساخت داخل رو چه درزمینهٔ مواد اولیه و چه درزمینهٔ قطعات داشته باشیم.
او ادامه داد: ما باوجود همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که داشتیم، در سال جاری تولید کل صنعت تایر 3 درصد افزایش داشت.
انصاری امیدوار هستیم با صحبت‌هایی که با وزارت صمت داشتیم و امروز هم خدمت آقای صادقی نیارکی بودیم، قرار بر این شد با ایجاد یک میز در وزارت صمت و توافق‌نامه با قطعه سازان داخلی و ارتباط تنگاتنگی که با صنعت تایر درزمینهٔ مواد اولیه ایجاد شود.
مدیرعامل مجتمع صنعتی آرتاویل تایر در رابطه با کارخانه جدیدی که در اردبیل با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد نیز گفت: در این کارخانه 300 هزار حلقه لاستیک انواع تایرهای تمام سیمی باری، کامیونی و وانتی که پیش‌ازاین وارداتی بود تولید خواهد شد و به‌این‌ترتیب از میزان بسیار زیاد ارزی که در حال حاضر برای واردات این‌گونه تایرها خارج می‌شد، جلوگیری می‌شود.
او درباره میزان سرمایه‌گذاری این طرح نیز اظهار کرد: حدود 23 میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی داشتیم، اما اگر به قیمت دولتی حساب کنیم و احتساب ماشین‌آلاتی که از قبل در سایت وجود داشت، درمجموع نزدیک 40 میلیون دلار کل سرمایه‌گذاری ارزی خط جدید است.
انصاری درباره کیفیت تولید تایرهای جدید در مقایسه با تایرهای وارداتی نیز گفت: تولیدات ما هنوز در مراحل آزمون است اما یقیناً با پیش‌بینی‌هایی که انجام‌شده و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات و مواد اولیه که پیش‌بینی‌شده و همچنین دانش فنی خریداری‌شده، یقیناً ازنظر کیفیت توان رقابت و برابری کنه با تولیدات بسیاری از برندهایی که در حال حاضر در ایران مصرف می‌شود وجود دارد.
او در انتها نیز گفت: بیشترین کمکی که دولت می‌تواند به تولیدکننده‌هایی مانند ما داشته باشد، عدم کاهش تعرفه است و اگر شرایط فعلی پابرجا باشد با تخصیص ارز موردنیازی که ما داریم، می‌توانیم نیازهای ارزی شرکت‌های خودمان را نیز تأمین کنیم و برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم برای تحقق تولیدی که در برنامه‌ای که برای سال 99 پیش‌بینی کردیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد